Gå til innhold

Test av Siemens s65


Helloo

Anbefalte innlegg

Jeg har nå fått meg den nye Siemens S65 med 1,3 megapiksler, bluetooth, videoopptak og mer. Telefonen har en rekke funksjoner, og derfor har telefonen fått litt størrelse. Generelt sett, må jeg si meg godt fornøyd med telefonen. Noen få bugs, men som kanskje blir rettet opp i en av de neste FW-versjonene.

 

 

Design, og knappeoppsett:

 

Designet til S65 er forholdsvist bra. Knappene er gode å trykke på, og grunnet det store displayet er det en behagelig følese å kunne bruke telefonen. Knappene er litt små, og utydelige, men dette gjør ikke så mye. Joystikken kan fort glippes litt, men alikevel kan jeg fint overleve med knappeoppsettet.

 

 

Menyer og brukervennlighet:

 

Menyen til S65 er enkel å bla i, og er stor og oversiktlig. Det som jeg savner er at ikonene kunne vært litt mer fargerike. Ikonene er grå, og når du beveger deg over ikonet, får den farge. Generelt sett er telefonen meget brukervennlig og enkel. Kan være litt vanskelig noen ganger å finne frem til å bytte ringetoner o.l, men det vender du deg til.

 

 

Kamerafunksjon:

 

Med 1,3 megapiksler, er kameraet til S65 noe av det beste vi får til dags dato. Det negative med dette, er at på displayet til telefonen, så blir blidene en del utydelige. Dette er grunnet at skjermen til S65 ikke er av det kraftigste vi har i dag. Etter du har tatt bildet, kan du i albumet vise full skjerm på bildet. Da blir bildet mye tydeligere, og det blir fint å kunne bla gjennom for å se bildene en har tatt.

 

Videokamerafunksjonen på S65 er grei nok. Den kan ta opptil 30 sekunder med lyd. Dette blir mer en funksjon for å leke seg litt, da den ikke er godt nok utviklet til å bruke som et videokamera. Alikevel, et pluss til Siemens for å ha lagt til en underholdene og bra funksjon. Om du trikser litt med telefonen, kan du få den til å ta opp nesten ett minutt med video.

 

 

Generelt:

 

Telefonen mangler støtte for mp3 og noe annet småtteri. Det sies at mp3 skal støttes etter de neste FW-ene, så vi får håpe. Men som det sies, ingen telefon er perfekt. Hadde en perfekt telefon inntruffet markedet, hadde de jo ikke solgt noen andre telefoner... Generelt sett er dette en drømmetelefon for de fleste av oss.

 

 

Konklusjon:

 

Siemens S65 er en telefon som er verd de pengene du betaler. Ikke er den så altfor dyr, og du får mer enn en telefon for pengene. Telefonen har mye lagringkapasitet, og mulighet for bytting av minnekort. En telefon for alle, som ikke er laget av billig plastikk. God å holde i, med noen få småfeil som jeg fint kan overleve med...

 

 

Terningkast:

 

tern5gul.gif

 

 

Spesifikasjoner:

 

Hoyde: 10.9 cm

Bredde: 4.8 cm

Tykkelse: 1.8 cm

Vekt: 98 gram

 

Java: Ja

MMS: Ja

Blåtann: Ja

IR-port: Ja

GSM1900: Ja

 

Taletid, maks: 6 timer

Standby, maks: 250 timer

 

 

Bilder tatt med telefonen:

 

Bilde tatt ute (sjekk kvaliteten! :lol: )

Bilde tatt ute også...

Bilde av en trapp inne...

 

 

Mvh. Lasse!

Endret av Helloo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
bra test... fint at du tar deg tid til å lage den... men jeg vil bare si at jeg er ikke like fornøyd med min telefon. jeg har nemlig også s65, og jeg vil ikke anbefale den. min henger seg ofte. kameraet fungerer heller ikke som det skal.

Programvareoppdatering? Men det er vel kanskje en grunn til at du har lånetelefon ;)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fin test. Dro til Elkjøp for å kjøpe S65, men dro med en Motorola E398 istedenfor. Jeg ville ha designet og kameraet til S65, men skjermen var alt for dårlig til en mobil i den prisklassen, og mangelen på mp3 fikk meg til å velge alternativt. E398 har ikke det samme flotte kameraet, men har imponerende mp3 stereo og et utmerket display.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...