Gå til innhold

iPod-effekt på mus


Anbefalte innlegg

Hei! Satt her å kjeda meg, så fant jeg ut at jeg skulle ta å modde musa litt.

Jeg er veldig stor fan av apple, og liker spesielt den effekten de har frampå iPoden. Har iPod selv, og tenkte at jeg kunne mekke litt på musa og få en lignende effekt på litt av den.

Problemet er bare det at jeg rett og slett ikke har peiling på hvordan jeg kan oppnå noe slikt. Overflaten på iPoden er litt plastikk-aktig, med et glass-lignende lag oppå.

Noen som har noen idèer til hva jeg kan bruke av lakk/maling o.l? Må musa pusses med sand-papir først, for at det jeg skal male/lakke den med skal sitte på?

Er helt ny på dette området jeg :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nåja, jeg går nok ikke bort fra den originale ide'en min :p

Selv om apple pro mouse er stilig, så har jeg jo som Rune_ sa, ikke laget den selv :dontgetit:

 

Vågebu: Pusse med sandpapir? Kan du gå litt dypere inn i hva du mener? :p Noen spesiell lakk jeg skal bruke?

Vil ha så slitesterkt som mulig. Så er det litt kjipt hvis det blir mislykka også, for jeg er litt blakk @this moment, så jeg kanke kjøpe ny :p

Lenke til kommentar

Hvilken iPod er det du tenker på? 1. generasjons? Hvis så, er det ikke annet enn gjennomsiktig plast (ofte her på forumet feilaktig referert til som "plexi") med hvit lakk/hvitt lag på baksiden. Skal du ha det som på den nåværende versjonen, tror jeg at hvis du bruker hvit, blank lakk, og over dette skiktet lakkerer med infernalsk mange lag med klarlakk, bør du få ca. samme effekten... (slik jeg ser det på min iPod)

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha klarlakk på hvit lakk kan det bli litt mislykket. Se her :thumbdown:

Oida.. Da blir det jo litt værre :cry: Kommer ikke på noen annen måte å få til den der effekten på akkurat :/

Man får vel ikke en skinnende effekt av bare hvit lakk da? Kom til å tenke på at det kanskje fins flere grader av hvor mye det skinner i den lakken.

Får vel bare kjøpe en lakk og prøve på noe annet først kanskje

Lenke til kommentar

Ville valgt å pusse ned musa med fint, og finere papir, helt ned til fin fin pussing..

til det ikke var et tydelig mønster i bakgrunnet..

Ville så lett litt etter en hvit-lakk.. i sånn farge som ofte blir brukt på panel osv for å gi det en gjennomsiktig hvitfarge..

Lagt på noen lag med den (meget pent da ofc)

så prøvd å fått tak i noe "skinn" (ala klarlakk) du kunne hatt oppå dette, tror nok det skal være måter å unngå reaksjoner i lakkinga på ;)

tålmodighet er en viktig faktor i slikt arbeid, og vil gjenspeiles i musa når du en gang blir ferdig (dersom det funker)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...