Gå til innhold

Defekt hovedkort (NF7-S)?


Solidox_

Anbefalte innlegg

Den siste tiden har jeg hatt problemer med at pcen ikke vil holde seg stabil på standard hastighet på CPU (eller høyere...). Når jeg kjører Prime95 eller ved annen høy load, kutter pcen bare strømmen etter noen få minutter og jeg må slå av strømmen for å slå den på igjen.

 

Generelle specs:

Athlon XP-M 2400+

Abit NF7-S

3 harddisker

2 CD-ROM

Geforce 4 Ti 4200 skjermkort

300W PSU

 

Det hele begynte når jeg kjøpte 2x512 MB Twinmos PC3700 RAM (dualpack), og hadde en del problemer med det første paret av disse. Når jeg hadde byttet ut disse, trodde jeg problemene var over, men den gang ei. Det skal også sies at jeg byttet prosessorkjøler (til Volcano 12).

 

Jeg har prøvd det meste for å finne ut hva som er galt: byttet PSU (byttet til en 300W), dratt ut det meste av komponenter, byttet tilbake til den gamle rammen, byttet CPU (til XP1800+), oppdatert BIOS og byttet skjermkort. Ingenting av dette fikset problemet mitt.

 

Så spørsmålet mitt er om dere tror at hovedkortet er defekt, at jeg mangler strøm, eller noe annet? Det er kjøpt hos it-butikken, så håper en envt. retur går bra :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hepp, er på nippet til å kjøpe NF7-S til min XP-M 2400, (se post lengre ned) , men er den picky med to ulike rambrikker? Har to forskjellige 512 brikker jeg hadde tenkt å bruke, vil det si at jeg kan få problemer???

Før problemene begynte kjørte jeg to forskjellige 256 MB brikker uten noe spesielt merkenavn, i singel channel. Problemene mine begynte etter jeg byttet til twinmos, men nå har jeg byttet tilbake, og problemene fortsetter. Har aldri prøvd dual channel så har ikke erfaring med det.

Tror kanskje klokkepotensialet er høyere med singel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...