Gå til innhold

Ny pc, booter ikke:(


-BaSe-

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg splitter ny pc, fikk en kompis av meg til å hjelpe meg med sammensetting. Når vi starta første gangen, mekka kompisen min bios, og så reboota vi og satte i XP-cd. Da fikk jeg en feilmelding. Blue screen som lød som følger:

 

"A problem has been detected and Windows has been shut down to prevent damage to your computer.

 

<masse dritt om eventuelle virus som er uaktuelt på en pc som ALT er nytt på..>

 

*** STOP: 0x0000007b (0xF7C46640, 0xC0000034, 0x00000000, 0x00000000)"

 

Først tenkte jeg at enten cd'en lr HDD'en var ødelagt. Men det var det ikke. For jeg flytta HDD'en over på en gammel pc, og boota med cd'en. Det funka fint, og fikk innstalert xp på den nye HDD'en. Men, når jeg flytta tilbake HDD'en til den nye pc'en, får jeg akurat samme feilmelding.

 

Følgende HW:

HK: MSI K8N NEO Platinum Edition S754

CPU: AMD Athlon 64 PC 3200 2,2ghz

RAM: Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB

HDD: Western Digital Caviar 200GB

SKJERMKORT: Club3d Geforce 6800 GT 256.

 

Jeg har prøvd og loada defaults i bios, men funker ikke fordiom.

 

Hva kan forårsake denne feilmeldingen?

Og hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg tror det har noe med drivere og gjøre.. men hvordan oppdaterer jeg de? når jeg ikke får boota opp windows engang?

 

HDD'en er splitter ny ja.. satt den i når den var totalt tom, men boota ikkje fordiom, det var da jeg satte den over i en gammel pc og innstalerte xp på den..

 

Jeg har prøvd med 1 rambrikke, og bytta plass på rambrikkene osv. men har ikke prøvd annen ram, men jeg har ikke annen ram så jeg kan teste heller..

Lenke til kommentar
Du har jo windows ihvertfall delvis installert. Hvor langt kom dere ved første forsøk ? , og hva gjorde kompisen din i bios ?

ved første forsøk på å innstalere windows, boota pc'en ikke cden i det hele tatt.

kom akurat samme feilmelding. dette skjedde gjentatte ganger.

det var da jeg bestemte meg for og teste hd'en på en annen pc, og da fikk jeg innstalert og starta windows xp. så flytta jeg tilbake hd'en, men fikk bare samme feilmeldinga.. :(

akurat hva kompisen min mekka er jeg ikke sikker på.. jeg er ett null når det gjelder sanne ting:P vil bare game jeg;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...