Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ustabil trådløs ruter


Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en trådløs ruter, D-Link DI-514. Har fått alt til å fungere, og har satt opp kryptering. MEN: internettforbindelsen er ustabil. Plutselig mister den forbindelsen, og nedlastninger blir avbrutt. Hvis jeg da går på nettverksikonet på startlinja, høyreklikker, åpne nettverksforbindelser, ser mitt nettverk, og "koble til" - så kommer den tilbake igjen. Ganske irriterende. Dette skjer flere ganger i timen.

 

Tidligere hadde jeg samme problemet, men da så jeg ikke nettverket overhodet hvis jeg høyreklikket på ikonet. Da måtte jeg gå og trekke fra strømkabelen på ruteren , og alt var bra igjen. Fikk tips av folkene på D-Link om å laste ned den nyeste firmware, og det har jeg gjort.

 

Nå slipper jeg å trekke strømkabelen fra, men det er irriterende å måtte "koble til" hele tiden.

 

Noen tips? Kanskje jeg bytter hele greia...

 

Takk på forhånd. Har fått god hjelp her før, og jeg er takknemlig for folk som bidrar her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjører Win XP velg egenskaper for lokal tilkobling på det trådløse nettverkskortet ditt og velg arkfanen med godkjenning og huk vekk "Aktiver IEEE 802.1x-godkjenning for dette nettverket".

Dette vil gjøre tilkoblingen til din trådløse ruter stabil, hjalp for meg sleit med dette for en stund siden.

Lenke til kommentar

off.. akkurat det samme problemet har jeg hatt.. Dette gjorde jeg:

1. jeg tok ut alle ledningene til modem og router. Deretter fjernet jeg alle nettverkene som var satt opp under "koble til nettverk i denne rekkefølgen". Så deaktiverte jeg trådløs nettverkstilkobling.

2. tok inn ledninger igjen, aktiverte trådløs tilkobling og la inn nettverket på nytt med krypteringskoden osv. Jeg merket IKKE av for "aktiver IEEE 802.1x-godkjenning for dette nettverket.

3. nettverket er nå oppe å går igjen.

 

Kanskje litt rar metode å sikse det på, men det funka for meg.

 

Pass ihvertfall på at det ikke er merket av for "aktiver IEEE 802.1x-godkjenning for dette nettverket2. Det er antageligvis dette som er problemet. så test dette først.

Endret av eirik99
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...