Gå til innhold

Videoredigeringsprogram . .


Anbefalte innlegg

Har nå samlet opp en stor database med klipp på harddisken min, og jeg vil bruke disse til å lage filmer og diverse klipp. Problemet er at jeg ikke har noen video- eller lyd-redigeringsprogrammer. Dette er jeg på jakt etter:

 

- Et videoredigeringsprogram som ikke trenger å være noe særlig avansert. Moviemaker blir litt for dårlig, men jeg stiller ikke noen høye krav egentlig. Bør være lett å venne seg til.

 

- Et program hvor jeg kan klippe ut klipp fra filmer/filer uten at lyden og/eller bildet blir ødelagt. Forsøkte meg på TMPEGnc, men det ble alltid noe kluss med enten det ene eller det andre.

 

- Et identisk program som det jeg nevnte ovenfor, bare at det gjelder lydfiler. Er vel mulig at det finnes et program som kan klippe både lyd og video?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Adobe Premiere er jo et bra nybegynner program

Du og jeg definerer nybegynner forskjellig.

Eller var det ironisk ment?

Er det klin umulig for en nybegynner å forstå seg på Adobe Premiere Pro? Jeg synes det er oversiktlig og fint for nybegynnere.

 

Men, selvfølgelig, og anbefale dette svindyre programmet til en nybegynner som ikke har tatt i videoredigeringsprogrammer før, er litt feil...

 

Min mening er at Adobe Premiere ikke er problematisk å lære seg.

Lenke til kommentar

Skal man ha et avansert redigeringsprogram som ikke koster all verden og er lett å lære seg, er jo Pure Motion EditStudio 4 er meget gunstig alternativ. Har et ubegrenset antall lyd- og videospor, blue-/greenscreen, avanserte tekstemuligheter og mye mer for en liten brøkdel av det Adobe Premiere koster.

Lenke til kommentar

Dersom du vil ha alt gratis, er det faktisk godt mulig:

 

til video:

Windows Moviemaker

Avid Free

 

til lyd:

Audacity

 

Dersom du er villig til aa betale littegrann gjelder:

 

til video:

Pinnacle Studio 9

AlamDV

 

til lyd:

Magix Sound Studio o.l.

 

I proffklassen er lengre ingen daarlige produkter:

 

til video:

Final Cut Pro

Premiere Pro

Vegas Video

Avid DV Xpress/Pro

Pinnacle Liquid Edition

 

til lyd/musikk:

Steinberg Cubase (midi/wav)

Cakewalk Sonar (midi/wav)

Digidesign Pro Tools (wav)

Steinberg Wavelab (wav)

Adobe Audition (wav)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...