Gå til innhold

Bærbar til utlandet


Athlon_82

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny bærbar PC, som jeg har tenkt å ha med meg på et lenger opphold i utlandet (Australia). Har veldig lyst på Netshop cl1557, men lurer på om det er lurt å kjøpe en maskin som er bygget av et norsk firma, eller jeg helst bør gå for ferdigmaskin fra produsent. Ved å kjøpe en "norsk" vil jo det føre til at den må sendes tilbake til Norge dersom noe problem skulle oppstå, mens verdensomspennende leverandører ofte tilbyr "worldwide" garanti.

 

Regner ned at det kan bli litt styr dersom maskinen eventuelt må sendes tilbake til norge for reperasjon, med tanke på tollen og lignende, samtidig som det vil ta lang tid...

 

Er det noen her som har noen tips eller erfaringer rundt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du være en stund i utlandet er det like greit å handle utenlands. Ofte mye penger å spare. Om du trenger service i norge etter å ha kommet hjem har du på et vis det motsatt problemet, men tatt i betrakning av hvor mye du kan spare, er det verdt det.

Hvis du handler en maskin som også selges i norge kan du få tak i norsk tastatur når du kommer hjem igjen. (Jeg liker engelsk tastatur bedre enn norsk.)

Lenke til kommentar

Har tenkt på muligheten med å kjøpe PC-en i utlandet. Men det er bare det at jeg ikke reiser før på nyåret, og har bruk for PC-en her hjemme før den tid.

 

Blir nok sikkert til at jeg kjøper en som man kan få internsjonal garanti på.

 

Har sett litt på Acer TravelMate 4501LMi. Noen som har erfaringer med denne PC-en?

Lenke til kommentar
Husk på at du hvis du skal være utenlands mer enn tre måneder (tror jeg det er) kan få tilbake mva etter kjøpet. Snakk med butikken om dette, så får du skjema etc.

Er det ikke 12mnd'r?

 

Men om du benytter dette må du muligens også betale importavgifter og mva til det landet du tar den med til. Varierer sikkert litt fra land til land hvordan regelverket er rundt dette.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...