Gå til innhold

Ukens tilbud PS DATA


surtur

Anbefalte innlegg

Jeg har to spørsmål;

 

Først og fremst, er dette et tilbud som starter i dag søndag 12 september eller avsluttes i dag? Altså hvordan definerer Ps data en uke...?

 

Sekundært lurer jeg på om dette er et godt kjøp...med tanke på spesifikasjoner er jeg av den oppfatning at dette er et særdeles godt kjøp..

 

Vet noen hva "normalpris" på dette produktet er, altså hva denne vil koste når tilbudsprisen har utløpt?

 

Setter stor pris på raske svar... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men,

 

Jeg sliter litt med typebetegnelsene her..

 

Tundra-serien ser ut til å ha fått gode referanser, også gjennom en test av 1555 anbefales 1556P (?) av barbara.no

 

Er alle de forskjellige typene av modellene 1555, 1556 og 1557 kun ytelsesmessige forskjeller? Er ting som støynivå, batterilevetid, byggekvalitet, skjerm etc de samme innenfor hver modell (1556 feks)?

 

Jeg trenger litt hjelp i jungelen av betegnelser her...

Vurderer som sagt ukens tilbud hos PS Data; en Tundra 1556K Centrino til 9995,-.

 

PÅ forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Og hvordan funker tilbudsmaskinens 15" LCD 1024x768 skjerm og Intel integrert VGA grafikkbrikke til spill av nyere dato som feks Far Cry?

 

I motsetning til 1557-maskiner..?

 

Jeg er ingen ihuga gamer men skulle gjerne ha testa kommende GTA San Andreas feks....og en ny laptop vil vel overgå mine stasjonære maskiner hva ytelse angår så den vil jo isåfall være den mest skikka til feks San Andreas..kommer det til å funke?

 

Intel Pentium-M 1.5GHz Prosessor "Dothan"

512MB DDR Minne (Max 1024MB)

40GB UDMA100 Harddisk

24x/10x/24x/8x CD-RW/DVD kombospiller

Skjerm: 15" LCD 1024x768

Grafikk: Intel integrert VGA chip

 

Dette er specs på tilbudsmaskinen for de som ikke visste det.

Jeg har i tillegg en 19" LCD skjerm som jeg tenker fungerer som ekstern skjerm for det meste på lap'en.

Spørsmålet er vel derfor om den integrerte grafikkløsningen på tilbudsmaskinen takler Far Cry og GTA San Andreas nogenlunde?

Lenke til kommentar
ahh.. Tirsdag - tirsdag , greit å vite.

 

Jeg var sikker på alle hadde mandag-mandag.

 

På bærtur igjen altså, sorry.

Psdata oppdaterte ukens tilbud mandag. Slik som sist mandag.

 

Hva var det jeg sa ??? :p:p:p

 

:cool:

 

 

Ingen komentarer på batterilevetid, vekt osv ??

Å gi en vurdering av bærbare maskiner utifra ytelsen i spill som f.eks farcry er vel litt enkelt. At høy ytelse i spill-benchmarks kan være hovedkriterium ved kjøp av stasjonær maskin er jeg langt på vei enig i.

 

Dersom spillytelse blir et vesentlig moment , da har man ikke særlig behov for bærbar.

Lenke til kommentar

Kjøpte 1556K'en, batterilevetiden (når maskina kjører på max battery, 240MHz) er godt over 4 timer med wlan aktivert.

 

Vet noen om f.eks CD-ROMen kan erstattes med et batteri?

 

Edit: Dette med spilling, WarCraft III (TFT) kjører fint i 1024x768 uten skygger med det meste ellers på medium. Noen andre spill har jeg ikke testet men 113 poeng i 3Dmark03 lover ikke akkurat godt :!:

Endret av Dollar
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne maskinen, og jeg tror jeg returnerer den, den har noen irriterende ulyder, det piper når en beveger musepekeren, pluss at skjermen ikke er noe særlig bra. Jeg har sammenlignet den direkte med en fujitsu siemens, (til 14 tusen) som har nøyaktig samme chassis, hovedkort, skjermkort, osv og samme skjermoppløsning, men den har en bedre skjerm. Problemet med skjermen er at horisontal, og vertikal betraktningsvinkel er så ulik at det er litt vrient og lese bokstaver, lesbarheten er rett og slett ikke god. I en T vil den vertikale streken være vanskelig lesbar, mens den horisontale går greit. Det blir litt bedre om en bruker kontrollpanelet og senker lystyrke og kontrast, men det blir liksom ikke helt bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...