Gå til innhold

TEST: Vi anskaffer en super-PC: Del 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil benytte sjansen å takke Howard for all arbeid som han har lagt ned i denne artikkel serien.

 

Spesiell takk til Deetee som nå sitter å skriver del 4 - klokking av et slikt system.

 

Takk også til Gisle på Netshop for all support til alle døgnets tider...

 

 

Vil også takke en rekke brukere på forumet, spesiellt de som kommer med svært gode og fornuftige svar i ulike tråder :)

Lenke til kommentar

Maskinen er jo sterk som fy som vi ser på benchmarkene, men hvordan har det vært med en cpu som (ike FX serie) som vi andre har råd til å kjøpe? Ville benchmarkene vært betydelig lavere?.

 

Og til det viktigste, når kommer en liten oppdatering som innebærer overklokking?

Ellers en flott artikkel i 3 deler som falt i min smak!

 

Edit: så ikke posten din oivind.... kan skrive under på at nevnte person hos netshop er grei å ha med å gjøre når det gjelder support og service!, glede seg til del 4!!

Endret av teknikeren
Lenke til kommentar
Har du det "beste av det beste": Ja!

Er det verdt det: Sannsynligvis ikke...

:lol:

 

Festlig lesning dette her.

Må si jeg humret litt over "dual-bios" opplegget, er litt ufint med sånne fancy greier som overhodet ikke fungerer i praksis.

Men benchmarksene var jo heller imponerende, er ingen tvil om at du har fått er _RÅ_ PC.

 

Gleder meg til overklokkingen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hehe, Gigabyte. jaja, skal iallefall holde meg langt unna hovedkort fra de! Hva med vannavkjøling? Isteden for å bruke 24`000kr på skjermer? Helt idiotisk syns jeg da, bruke halvparten av budsjettet på 2 skjermer, heller kjøpt 1 stk 19" crt. Lagt pengene i skikkelig vannavkjøling til cpu, hk og nb. Min menig though.

Lenke til kommentar

ble selv skuffet over det lianli kabinettet etter disse artiklene, er vel første gang jeg ser en fullverdig test av det.

 

men hadde det vert en ide å sette in en 120mm vite som insug på toppen ?

kjipe er jo at du må ta fram dremel'n og finne en passende vifte grill løsning

K4F

Lenke til kommentar

Bra lesing dette her. Selv har jeg jo nesten identisk system og har støtt på mange av de samme problemene :cry:

 

Forskjellen er at dere er proffe mens jeg er datanoob, men jeg har da lært mye nytt og fått mange tips her på forumet.

Jeg har selv måtte:

- Bygge selv dvs fikk en kompis til å sette det sammen :whistle:

- flashe Gainward6800Ultra bios

- flashe HK bios og jeg fikk det til Øyvind :thumbup: på mitt første forsøk noensinne :w00t: F4 har jeg nå hvor temp avlesninger ser ut til å funke

- Driver innstallering de lux til både skjermkort og hk

 

Problemer

- fortsatt høy temp i kabinettet

- Skjermkortet kneler og jeg må klokke det ned til 400/1100 :cry:

- Raid oppsettet funker men jeg får feilmelding når jeg starter pc'n som jeg ikke forstår...

- Klarer ikke å innstallere SB lydkort....noe muffens her. klarer ikke å få det skikkelig nedi, det passer rett og slett ikke

 

Fatale hendelser

- knakk connectoren til min raptor disk...

 

Skal sjekke den siste nvidia driveren din til hovedkortet når jeg kommer inn på land i morgen kveld.

Jeg er missfornøyd nå og har vurdert å bytte HK til ett annet men vet ikke om det vil hjelpe. Jeg har også ett X800XT i bestilling da jeg er særdeles missfornøyd med skjermkortet. Jeg kan leve med oppsettet slik det er nå men det irriter meg noe jævlig at jeg må klokke kortet ned fra default 430/1200 til 400/1100 for å spille BFV.

 

I bestilling:

- flere vifter til kabinettet

- artic-cooler skjermkort vifte for å prøve dette (tar jo år og dag å få X800XT kort :( )

- Ny raptor disk

 

Planer:

- Strippe pc'n og innstallere alt på nytt med raptoren og bedre kabelhåndtering...

- sjekke volt på minne...kanskje dette medfører problemer

 

Ellers frista det med det logitech oppsettet ditt Øyvind.

Endret av kasol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...