Gå til innhold

Ny mobil telefon...?


Anbefalte innlegg

Hei!!

 

Jeg har nå en SE Z600 som jeg bare er sånn halvveis fornøy med. Den er treg i menyene, den henger seg ofte opp og bildene blir ikke særlig bra. Så nå har jeg tankt på å kjøpe meg en ny.

Jeg kommer mest sannsynligvis til å kjøpe mobilen med Netcom Youngtalk abonnement.

 

Jeg ønsker en ny telefon. Jeg trenger:

 

Funksjoner:

-Kalender: ja

-MMS: ja

-GPRS: ja

-WAP:ja

-Kalkulator: ja

-JAVA:ja

-Email klient: Samme det

-Spill:ja

 

 

Form:

-Klapp/"vanlig"/alternativ: Er åpen for alle forslag

-Vekt: ikke viktig

-Antenne: intergrert antenne

 

Skjerm:

Farge.

-Over 65000 farger

-Størrelse på skjerm stor

-Touchscreen: nokså det samme

 

Pris:

Samme hva. Ser på prisen når jeg har funnet en mobil som passer.

 

Diverse:

-Merke: er åpen for de fleste

-Kamera: Ja

-Videokamera: Ja helst

-Symbian: Ja

-Triband:ja

-Infrarød port: ja

-Bluetooth:ja

-Minne: Vil ha stort minne

-Minnekort?:ja det kan det godt være

-Polyfoniske ringetoner:ja

-MP3: ja helst men det er ikke kjempeviktig

-Radio: kanskje

-Wlan: ???

-3g(UMTS): ??

-Batterilevetid: "Viktig

 

Håper dere svarer! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden du vil ha stor skjerm og symbian blir vel K700, S65 og 6230 ingen kandidater. Men du bør allikevel ta en titt på dem!

 

Av andre mobiler vil jeg anbefale deg SX1 fra Siemens som er en meget god telefon med mange gode funksjoner :) Det eneste minuset med den er tastene, men som man vender seg fort til uansett.

 

6600 bør også undersøkes litt nærmere. God skjerm og veldig gode taster. Minus med denne er at den ikke har radio eller stereo mp3 støtte.

 

Helt til sist så vil jeg kanskje be deg vente litt med ditt valg. Kommende 6260 fra Nokia er en meget bra telefon med så å si "alt" i klappformat :)

Lenke til kommentar

Ikke for å virke negativ i noen forstand men er ikke sikker på om du virkelig har skjønt det med symbian.

Det er her snakk om mobiler som er i stand til å multi-taske flere programmer samtidig, de fleste symbian telefonene bygger på samme plattform som åpner de for 3-parts programvare. (En god del nyttige og fancy greier, men programme koster selvsagt penger, 200 kr er ikke uvanelig for å si det sånn.)

Samtidig er disse mobilene ofte store, tunge, sliter med dårlig batteritid pga. skjermen og de forskjellige komponentene. Samtidig som de av og til ligger i den "høyere" prisgruppen.

Jeg vil personelig bare anbefale symbian telefoner hvis man virkelig har bruk for det symbian kan levere, det er ikke alle som orker å sette seg skikkelig inn i symbian og dermed blir de sittende igjen med en god telefon de ikke skjønner noe særlig av. De som kjøper symbian for at de er dyre og "fancy", har kjøpt feil telefon ifølge meg...

Bare for å "advare" deg liksom :p.

Men nå skal du ikke skremmes helt bort.

 

Utifra de kravene du har satt deg så kan jeg nok "varmt" anbefale en av disse telefonene; Siemens SX1 (Denne har mp3), Nokia 6600 og 7610.

De to sistnevnte (7610 og 6600) er i stort sett samme telefon, med en noe annen tastaturløsning og bedre kamera i 7610. Men så ligger den også litt høyere opp i pris.

Selv har jeg 6600 og er fornøyd med denne.

-

Av andre telefoner synes jeg nesten at du samtidig bør se på:

Nokia 6230 evt. den kommende 7270?, Siemens S65 og Sl65 :)

 

K700i kan du jo alltids også vurdere, men den sliter med en svak batteritid, men som Sony Ericsson akter å forbedre igjennom en FW oppgradering eller et batteriskifte.

 

-

Jalleks; Tror nok ikke 6260 er noe for henne da denne kommer å ha en elendig batteritid, nokia selv oppgir jo 144 timer, og legg til klapptelefon, en stor batterispisende skjerm, minnekort og mp3 så lover dette ikke godt ;)

Grunnen til at denne mangler ekstern skjerm er nok for å la den ha noe batteritid i det hele tatt... ;)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...