Gå til innhold

Høyt minneforbruk med SuSe i WMWare


Xander^

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor sjekker du minnebruken? Du kan f.eks skrive 'free' i linux, så får du en god oversikt over hva minne brukes til. Ofte vil du se at mesteparten av minne brukes til cache, og her fungerer linux slik at den gjerne "spiser" opp nesten all minne for å bruke til cache. Men så fort du starter et nytt program vil selvsagt noe av cache'n frigjøres.

Lenke til kommentar

Det er ganske vanlig at windows folk begynner å tenke rare tanker når de ser det. (mon tro hvorfor...)

 

linux bruker all minne det har tilgjengelig. Det som ikke blir brukt til programmer brukes til cache og buffering.

Tenk på det som en dynamisk ramdisk som har det mest brukte på harddisken i seg, som hele tiden automatisk blir resiza ettersom mengden av ledig minne forandres.

 

Det er da absolutt ingen grunn til at det skal være 100 mb med minne som ikke blir brukt til noe.

 

"free -m" viser fordelingen av minne.

Lenke til kommentar
Er ikke det ganske vanlig om man kjører to operativ system samtidig?

 

(Jeg er ikke sarkastisk)

Vel, rart at det går prikfritt i starten..har tildelt 512 mb minne til linux..

 

Jeg kan fortelle hva jeg har gjort.

 

Installert Firefox

Installert flash-plugin til firefox

Surfet 10 sider på hw.no

 

Dette skal altså WmWare bruke over 500 mb minne på?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...