Gå til innhold

Videoer fra Half-Life 2 i Bink-format


Anbefalte innlegg

Denne posten er et forsøk på å lage en komplett liste over de Bink-filmene som er sluppet til nå. Jeg har forsøkt å finne lenker til steder det går an å laste dem ned. De som bruker fildelingsprogrammer kan forsøke å finne filmene der ved å søke på eksempelvis "hl2 barricade exe". Da sparer du båndbredden til stedene jeg har lenket til, og du får sannsynligvis lastet ned filene raskere.

 

Spoiler-advarsel!

Dersom du ser alle disse filmene kommer du til å få vite en god del om historien i Half-Life 2. Beskrivelsene av de forskjellige filmene under er gjort så vage som mulig, men dersom du er allergisk mot informasjon om spillet bør du slutte å lese nå. Hvis du har lyst til å se en film som viser litt av Source-motoren, men ikke noe av historien til HL2, kan du se filmen som heter Source technology movie (116 MB).

 

Hva er Bink?

Bink er et videoformat som skal være spesialtilpasset spill. Disse filene er .exe-filer, det vil si at du ikke trenger noe avspillingsprogram for å spille dem av. Du trenger imidlertid Windows.

 

Hvordan er kvaliteten?

Disse videoene er hentet rett fra spillet, og ikke filmet med videokamera slik en rekke andre HL2-filmer er. Kvaliteten er jevnt over god, men ikke perfekt. Du kan med ord ikke forvente at spillet kommer til å se ut slik det gjør på filmene. Teksturer og figurer vil fremstå som skarpere, og grafiske feil (dersom de eksisterer) vil bli mer synlige.

 

Videoer fra visningen på E3 2003

 

Barricade (123 MB)

Gordon og diverse hjelpere slåss mot noen soldater.

 

Bugbait (165 MB)

Gordon bruker lokkemat for å få hjelp fra noen aliens.

 

Coastline (50 MB)

Gordon kjører bil på stranda og blir angrepet fra lufta.

 

Docks (50 MB)

Gordon slåss mot aliens på en brygge og blir kastet ut i vannet.

 

G-man (69 MB)

Viser gamle og nye G-man, og hvordan Source-motoren kan animere ansikter.

 

Kleiner's lab (82 MB)

Gordon er i en forskningslab sammen med to andre personer, som så blir angrepet.

 

Psyche (6 MB)

Rare bilder farer over skjermen, deretter snakker G-man.

 

Striders (45 MB)

Gordon og hjelpere slåss mot store aliens i gatene i en by.

 

Traptown (185 MB)

Gordon løper rundt i et fabrikkområde og skyter på folk og dyr.

 

Tunnels (98 MB)

Gordon blir blant annet angrepet av flyvende dingser inne i en fabrikk. En blå tentakkel spidder en soldat.

 

Source technology movie (116 MB)

Viser high dynamic-range effekter fra Source-motoren.

 

Videoer fra visningen på E3 2004

 

Intro (45 MB)

Nærbilder av G-man som prater til Gordon.

 

Tenements (98 MB)

Gordon går rundt i en blokk med leiligheter.

 

Coast (164 MB)

Gordon kjører bil og slåss mot aliens og soldater til fots.

 

Ravenholm (200 MB)

Gordon slåss mot aliens i en landsby.

 

Trainstation (158 MB)

Gordon går av toget i en by, og blir tatt inn til avhør.

 

2004 Trailer (62 MB)

Mange forskjellige scener fra HL2.

Endret av audunr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vet ikke om jeg skal se dem eller ikke, vil absolutt ikke ødelegge storylinen, men det er fristenes.........

Hvis du bare vil titte på hvordan spillet flyter, så kan du se den som heter Source technology movie (116 MB). Ingen deler av historien der, bare litt fremvisning av grafikk og stilen de har lagt seg på.

 

Anbefales i alle fall å se noe dersom du bare har sett på screenshots og slikt til nå.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar
hvilken vil dere si at er deres favoritt bink-film?

 

liker ravenholm, men har ikke sett alle

Liker Tunnels godt. De blå tentaklene minner meg om første gang du møter de hakkende tentaklene i Half-Life, på brettet Blast pit. Tror det heter det, i alle fall. Ellers liker jeg Coastline, fordi området er så stort, og det skjer så mye samtidig. Hvis det er noe jeg virkelig ønsker meg i HL2, så er det enorme proporsjoner på alt. Landskapet, historien, konsekvensene.

 

I HL1 er det et sted der man skal bruke et kart for å slippe bomber over et område. Men området er ganske lite, og Gordon står jo midt oppe i området når det bombes. Hvis det er noe lignende i HL2, så håper jeg at du står på en fjelltopp og ser ut over et enormt landskap. Du trykker på knappen, ser flyene rulle innover og nyter synet av de enorme eksplosjonene.

 

MVH Audun

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...