Gå til innhold

Dårlig ytelse i 3DMark03 med POV 6800gt


Anbefalte innlegg

#emnetittel endret slik at den beskriver tråden bedre.#

Hei folkens,

Har nettopp installert et POV 6800gt-kort (256Mb), og kjørte i dag 3DMark.
Resultatet ble 7500 poeng. Dette synes jeg virker ganske lavt, andre med ca samme oppsett får rundt 10000! :thumbdown:

Har siste versjon NVIDIA-drivere: 61.77
Siste versjon av BIOS for mitt hovedkort, riktignok fra 2002, men det finnes ingen nyere.
Siste versjon av DX: DirectX 9.0c

Generelt:
P4 2.4Ghz
512 Mb DDR

Hadde NVIDIA-kort fra før også, så da bør det ikke være nødvendig med reinstallasjon av Windows.

Er det noen skjermkorteksperter her som har noen ideer om hva annet som kan dra ned ytelsen så drastisk i forhold til liknende maskiner? :hmm: Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynner å lure på om det kan være for høy temp i kabinettet. Det var veldig varmt når jeg åpnet boksen nå, og cpu'en holder en temp på 85 grader i følge BIOS. Er dette for høyt? GPU-temp er 56 i Windows med liten belastning.

 

Hadde vært interessant å høre om dette er normalt.

Lenke til kommentar

Takk for svar,

 

Jeg har ikke overklokket, men jeg fant ut at cpu-vifta ikke var festet skikkelig. Det må ha skjedd forrige gang jeg satte inn en harddisk, kabinettet er så lite at jeg må løsne på vifta for å sette inn disker. En stygg sak, det der... Kanskje flaks at ingen ting har tatt kvelden.

 

Jeg fikset dette, koblet en psu-kabel til fan power connector på hovedkortet så vifta kan reguleres automatisk, samt lot kabinettet være åpent.

 

Resultatet er ca 9750 poeng i 3DMark03, ikke fantastisk men en stor forbedring og til å leve med. Mulig dette vil bli enda bedre hvis jeg kan kjøle ned systemet litt til.

 

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...