Gå til innhold

Ny mob, maks 2000 med Tele 2 pluss


Anbefalte innlegg

Hei, skal kjøpe meg ny mobil med Tele2 pluss abbonoment. Jeg trenger litt hjelp til valget så jeg har brukt denne malen. Har sett litt på 6600. Kunne denne vært noe å satset på. Takker for alle svar!

 

Funksjoner:

-Kalender: ja

-MMS: ja

-GPRS: ja

-WAP:ja

-Kalkulator: ja

-JAVA:ja

-Email klient:ikke viktig

-Spill:ja

 

Form:

-ikke viktig

-Vekt: ikke viktig

-Antenne: ikke viktig

 

Skjerm:

Farge

-Over 65000 farger

-Størrelse på skjerm: min 128*160

-Touchscreen: nei

 

 

Pris:

Jeg har mellom 0 og 2000 kroner til rådighet.Jeg har tenkt å kjøpe mobilen med Tele 2 pluss abb.

 

Diverse:

-Merke: Det er det samme

-Kamera: Ja

-Videokamera: tja, ikke så viktig ser på det som en bonus

-Symbian:Hva er det?

-triband:ja

-Infrarød port:ja

-Bluetooth:ja

-Minne: ganske mye

-Minnekort: hadde vært greit

-Polyfoniske ringetoner:ja

-MP3: tja, ikke så viktig ser på det som en bonus

-Radio:tja, ikke så viktig ser på det som en bonus

-Ringer litt og sender ganske mye SMS. Liker å ta bilder på fest, så en god MMS-funksjon er viktig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

K700 er jo å anbefale her da, siden du ikke vet hva symbian er. Så er det kanskje ikke så stort poeng i å kjøpe en 6600. Men men... HVertfall så har K700 blåtann, godt med minne(41mb), godt kamera, mp3 og radio. Den har dog ikke minnekort, men ellers så har den "alt".

 

Et annet alternativ kan jo være S65 fra Siemens da :) Meget god telefon det også etter hva jeg har hørt, den har megapixel kamera, minnekort, god skjerm osv... :thumbup:

Lenke til kommentar
OK, hva er symbian for noe da?

Et slags operativsystem på mobilen som lar deg installere masse tredjeparts programmer. Altså programmer som kan lese av word, powerpoint, excel filer blant annet da. Finnes mange andre programmer også på f.eks. handango.com ;) Symbian lar deg også kjøre flere programmer samtidig. Som f.esk. å høre på musikk mens du skriver meldinger eller titter på kalenderen.

Lenke til kommentar
De mobilene jeg har pekt meg ut er:

Nokia 6230

Nokia 6600

SE k700

Simens SX1

SImens S65

 

Er det noen som har noen klare pluss eller minus med disse mobilene?

Det kommer jo an på hva du mest vil ha da. Hvis du vil ha mp3 og radio så kjøp enten 6230 eller SX1. Vil du ha god skjerm, normale taster og minnekort Så kjøp 6600 eller S65. Vil du ha en helt vanlig mobil med litt mer funksjoner og en god del innebygd minne så gå for en K700.

 

Alle disse telefonene er gode på sine punkter. Den som kanskje gir deg mest for pengene er SX1, som gir deg både symbian, mp3 i stereo, radio, stor skjerm og minnekort! 6600 mangler desverre mp3 i stereo og derfor er det den største minusen ved denne telefonen.

 

Jeg selv har hatt alle av disse telefonene utenom S65 og av alle så jeg mest fornøyd med SX1 og K700 som jeg selv synes gir MYE for pengene!! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg heller medt mot SX1 nå. Hvordan er en i bruk? Noen minus jeg burde ta til ettertanke? Er tastene vanskelige å komme inn i?

SX1 er veldig fin i bruk. Jeg fikk aldri oppgradert FW på den, så for meg var menyene noe trege. Dette skal være rettet opp i senere FW da :) Ellers vender du deg fort til tastene, maks en ukes tid! Helt ok standby tid, utrolig god lyd på mp3 og radio, kjekt med hot-swap til minnekortet og greit med symbian slik at du kan kjøre flere programmer samtidig!! Anbefaler deg denne ja :thumbup:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...