Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst hjemmenettverk Adsl


Anbefalte innlegg

Får nå snart endelig ADSL :dribble::dribble: riktignok bare 704 linje fra telenor da:p men stor overgang fra isdn:p :thumbup:

 

Har bestemt at vi skal ha trådløst nettverk i huset... Men jeg er helt nybegynner på dette...

 

-Det er 3 pc'er som skal ha tilgang til adsl 2stasjonære+1laptop

 

1. Kan basestasjonen stå ved den ene pc'en med en vanlig nettverksakabel inn?

2. hvor raskt nettverk trenger jeg

3. Noen pakker å få kjøpt med både basestsajon? og kort

 

Noen anbefalinger??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får nå snart endelig ADSL :dribble::dribble: riktignok bare 704 linje fra telenor da:p men stor overgang fra isdn:p :thumbup:

 

Har bestemt at vi skal ha trådløst nettverk i huset... Men jeg er helt nybegynner på dette...

 

-Det er 3 pc'er som skal ha tilgang til adsl 2stasjonære+1laptop

 

1. Kan basestasjonen stå ved den ene pc'en med en vanlig nettverksakabel inn?

2. hvor raskt nettverk trenger jeg

3. Noen pakker å få kjøpt med både basestsajon? og kort

 

Noen anbefalinger??

1. Ja..

2. Hvor raskt nettverk du trenger er opp til deg selv egentlig. Tror det er 11 mbps eller 54 mbps som er "standard". Hvis du skal ha 54 må du passe på at alle kortene og routeren/basestasjonen støtter dette.

3. Finnes sikkert noen slike pakker, men vet ikke om dette er billigere enn å kjøpe separat. Ta en titt på www.komplett.no eller ta deg en tur til elkjøp eller lignenede.

 

Du trenger minimum dette:

1 trådløst kort til den stasjonære pc'en som ikke skal stå ved basestasjonen.

1 trådløst kort til laptopen(hvis det ikke er der fra før)

1 router/basestasjon som kobles til modemet.

1 kabel som strekkes fra basestasjonen til den stasjonære pc'en som du vil ha kablet(en slik kabel følger antageligvis med adsl'en)

 

Håper dette var til bra hjelp

Lenke til kommentar