Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst hjemmenettverk Adsl


Anbefalte innlegg

Får nå snart endelig ADSL :dribble::dribble: riktignok bare 704 linje fra telenor da:p men stor overgang fra isdn:p :thumbup:

 

Har bestemt at vi skal ha trådløst nettverk i huset... Men jeg er helt nybegynner på dette...

 

-Det er 3 pc'er som skal ha tilgang til adsl 2stasjonære+1laptop

 

1. Kan basestasjonen stå ved den ene pc'en med en vanlig nettverksakabel inn?

2. hvor raskt nettverk trenger jeg

3. Noen pakker å få kjøpt med både basestsajon? og kort

 

Noen anbefalinger??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Får nå snart endelig ADSL :dribble::dribble: riktignok bare 704 linje fra telenor da:p men stor overgang fra isdn:p :thumbup:

 

Har bestemt at vi skal ha trådløst nettverk i huset... Men jeg er helt nybegynner på dette...

 

-Det er 3 pc'er som skal ha tilgang til adsl 2stasjonære+1laptop

 

1. Kan basestasjonen stå ved den ene pc'en med en vanlig nettverksakabel inn?

2. hvor raskt nettverk trenger jeg

3. Noen pakker å få kjøpt med både basestsajon? og kort

 

Noen anbefalinger??

1. Ja..

2. Hvor raskt nettverk du trenger er opp til deg selv egentlig. Tror det er 11 mbps eller 54 mbps som er "standard". Hvis du skal ha 54 må du passe på at alle kortene og routeren/basestasjonen støtter dette.

3. Finnes sikkert noen slike pakker, men vet ikke om dette er billigere enn å kjøpe separat. Ta en titt på www.komplett.no eller ta deg en tur til elkjøp eller lignenede.

 

Du trenger minimum dette:

1 trådløst kort til den stasjonære pc'en som ikke skal stå ved basestasjonen.

1 trådløst kort til laptopen(hvis det ikke er der fra før)

1 router/basestasjon som kobles til modemet.

1 kabel som strekkes fra basestasjonen til den stasjonære pc'en som du vil ha kablet(en slik kabel følger antageligvis med adsl'en)

 

Håper dette var til bra hjelp

Lenke til kommentar
jeg kan ikke på en måte slippe modemet og ha et modem\basestasjon i ett?

 

takk for hjelp

 

har sett på et nettverk som går gjennom strømnettet i huset, er det noe å stase på??

Er ganske sikker på at du ikke kan ha modem/basestasjon i ett.. Modemet får du sammen med adsl'en og det er høyst sannsynlig ingen mulighet til å få ett spesialmodem. Så du må nok ha begge deler.. basestasjon og modem.

 

jeg har ingen erfaring med nettverk gjennom strømnettet og kan derfor ikke gi deg noen råd om dette..

Lenke til kommentar
jeg kan ikke på en måte slippe modemet og ha et modem\basestasjon i ett?

 

takk for hjelp

 

har sett på et nettverk som går gjennom strømnettet i huset, er det noe å stase på??

nettverk gjennom strømmen er ikke noe å satse på, har det selv hos fattern og det detter ned nesten hele tia, da må man ha en egen kurs å putte det på for at det skal funke skikkelig

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...