Gå til innhold

Kommunikasjonsfeil ved netlasting av mms


Anbefalte innlegg

Har nettopp fått ny mobil (se t610) etter å ha hatt min 3330 i en ganske lang stund. Telefonene har jo forandret seg en del på den tiden, så er vel omtrent tilbake på nygeynnerstadiet igjen.

 

Problemet er nemlig det at jeg verken får hentet eller sendt mms. Har netcom kontant og har aktivert fra netcom.no og fått tilsendt innstillinger. Når jeg får en mms, legger den seg i innboksen, men når jeg trykker på åpne, og den skal laste ned, dukker det plutselig opp "kommunikasjonsfeil", og jeg må trykke "ok" og får ikke lastet ned. Får samme melding når jeg prøver å sende. Kan ikke ha noe med dekning å gjøre iom at jeg har prøvd mange steder med god dekning. Har også prøvd å lage innstillinger selv etter oppskrift fra netcom.no og fått tilsendt innstillinger fra sonyericsson.no. Noen som vet råd?

Endret av Josten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Følgende må sjekkes:

 

(gjelder NetCom abo)

 

For SE-tlf:

1) Ligger MMS-oppsettet inne?

Meny - meldinger -MMS - Valg - WAP-profiler, sjekk at det ligger NetCom MMS som valgt profil.

 

2) Ligger WAP-oppsettet inne?

Meny - Kommunikasjon - WAP-valg - WAP-profiler, sjekk at det ligger NetCom GPRS WAP som valgt profil.

 

3) Har du slått tlf av og på etter lagring av oppsettene?

 

4) Har du nok saldo på kortet? (MMS, min kr 5,-/WAP, min kr 20,-)

 

Om man kommer under angitte saldo, kan det i verste tilfelle være behov for å kontakte kundesenteret på 05050 for å restarte GPRS på selve aboet. Men det skal normalt holde å fylle på spenn...

 

tiny

Lenke til kommentar
har det samme problemet... den kjem nesten heilt på slutten av loadinga når den sender mms'en også kjem det ei feil melding... eg har se z600... noken som veit ka wap-profil den skal stå på når eg skal sende mms...

 

mms gprs?

wap gprs?

gprs internett?

wap/gsm tnm?

MMS GPRS, men det må være din operatørs innstillinger. Hjelper ikke med Netcom MMS GPRS om du bruker Telenor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...