Gå til innhold

Digitalisere opptak fra "gammelt" kamera


Anbefalte innlegg

Jeg har et "gammelt" (ca 10 år) videokamera ved navn Canon UC7Hi. Jeg har planer om å kjøpe et nytt men intill videre så vil jeg gjøre det beste ut av det jeg har. Derfor lurte jeg på hvordan jeg kan få digitalisert opptakene. Hvordan får jeg lagt filmene inn på dataen for å redigere dem? Vil kvaliteten bli dårlig i så fall?

 

Kameraet bruker kassetter av typen Hi8, som nesten er på størrelse med en vanlig lydkassett. Kan dere hjelpe meg?

Endret av Ozzi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Glem firewire kabel. Din 10 år gamle kamera støtter ikke det.

Du kan overføre fra kamera via video og audio out forusatt du har en videokort som tar inn analog video, eller

 

kjøp en DV videokamera med analog inn, så kopierer du hi8 opptakene med denne for så å overføre med firewire kabel til PC ( da regner jeg at du har enten en firewirekort eller en hovedkort med firewire kontakter). Hvilken som helst redigeringsprogram kan ta seg av video capturing delen( overføring) Tiø denne prosessen trenger du den berømte kabel.

Er du heldg kan det hende at din nye DV kamera har en funksjon som heter "pass through"(tror jeg) da slipper du å kopiere til videokamera, men bruker denne som en bro mellom analog kamera og PC.

 

Det er så enkelt!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...