Gå til innhold

CATALYST™ CONTROL CENTER Refreshrate problemer


WikingTOR

Anbefalte innlegg

Har prøvd å få monitoren til å vise annent enn 60 Hz når det nye control centeret er installert. Det viser seg å være en umulig oppgave.

 

Jeg får valgt 85 Hz i monitor instillingene (men det er et valg som ikke gir annet enn 60 hz), og i selve overide tabben står det maks 60 Hz. Har prøvd programmer som editerer INI filen men det hjelper heller ikke.

 

Dersom jeg avinstallerere det nye kontrol panelet slik at jeg kan bruke det klassiske kontrolpanelet funkerer refreshrate overide som det skal.

 

Er det flere som har slitt med det samme og eventuelt funnet en løsning på dette?

Endret av WikingTOR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

det hjelper heller ikke dersom du bruker det gammle kontrollpanelet? i det gamel kontrollpanelet må du huske på å gå inn i displays/monitor og sette refreshen der, det hjelper ikka å sette den under den egne monitorknappen.

 

der har du noe som heter refreash rate override,, og maximum refresh, om de verdiene stilles så fungerer det hos meg, men tilsvarende settings fungerer ikke med det nye kontrollpanelet. Du sliter med refresh på "begge" versjoner?

Lenke til kommentar

Har prøvd det meste av drivere, refreshlock og fix som jeg kan finne og tenke på.

Ser ut som det er noe i registeret som er ødelagt, ene programmet prøvde å fikse det, til ingen nytte :hrm:

Allt til ~60hz går fint, men stiller jeg over 60hz~ skjer det ingen ting.

Skjermen sier 60hz mens windows viser det jeg vil ha (JA! skjermen støtter over 60hz).

Lenke til kommentar

Jeg har riktig drivere til skjermen, samme som jeg brukte før jeg la inn nye skjermkort drivere, har nå prøvd et dusin forskjellige drivere til skjermkortet men samme problemet.

"Refreshfix" sier det er et problem i windows registeret, og spør om programmet skal fikse det. Trykker jeg OK så må jeg restarte maskina, men samme meldingen kommer opp igjen og igjen.

Tror nok det blir en format av C: i dag, 1 1/2 år siden sist, blir en del rot det. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...