Gå til innhold

11. septmeber Og president valget


Anbefalte innlegg

Cuba har lidd under boikott fra USA (Skrevet en bok om temaet, husker ikke helt hva den heter, men den beviser/prøver å bevise at John F. Kennedy og det Hvite Hus planla en terroraksjon på Amerikansk jord, for å kunne skylde på Cuba, og slik rettferdiggjøre en invasjon)., diktatorskap, Sovjet (de fleste er enige om at grunnen til at Cuba knyttet seg til Sovjet er pga Grisebukta), lite med ressurser, og en dårlig økonomi allerede etter revolusjonen. Dette er grunner som gjør at Cubas "prestasjon" er imponerende.

Endret av Elyas Machera
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En fyr i det amerikanske forsvaret foreslå terroraksjoner på amerikansk jord for å gi skylden på Castro, forslaget kom så langt som til det hvite hus, men ble forkastet der. Bør være relativt lett å finne info om det på nettet.

 

Blant forslagene var å kle amerikanske soldater i kubanske uniformer og angripe guantanamobasen på Kuba. Videre var forslagene å sprenge båter og fly.

Endret av fjotten
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Kom til å tenke på noe. Taliban forbød opiumsdyrking en eller annen gang, noe som førte til at produksjonen var rundt 185 tonn i 2001 (tror jeg det var). Det som er så utrolig morsomt er at opumsproduksjon er fullstendig lovlig i Afghanistan nå :roll: Resultat: tallene fra 1999 var 4600-5000tonn og der var før det ble forbudt. I 2003 ble det produsert sånn cirka 3600tonn, og det er en meget stor bit av verdensproduksjonen. (http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article727442.ece)

 

Btw: Seixon: hvordan kan du være så bombesikker på at helevesnet i Cuba er så stinkende dårlig? De har faktisk flere leger i forhold til innbygere enn Norge feks. Ikke det at det er noen direkte indikasjon på hvor godt helsevesnet er, men det gir en pekepinn på hvor effektiv man kan være og ikke minst hvor mange man kan behandle til en hver tid.

1. Hvordan er opiumsdyrking lovlig i Afghanistan na? Det er ikke lovlig, men det blir produsert mer na enn for fordi det ikke er et sykt regime i makten for a sla ned pa det. Tallene dine viser jo at produksjonen har gatt ned...?

2. Hvor har jeg sagt at helsevesenet i Cuba er darlig? Eller "stinkende darlig" som du hevder?

:roll:

 

(Skrevet en bok om temaet, husker ikke helt hva den heter, men den beviser/prøver å bevise at John F. Kennedy og det Hvite Hus planla en terroraksjon på Amerikansk jord, for å kunne skylde på Cuba, og slik rettferdiggjøre en invasjon)

Det finnes ogsa boker om at UFOer har besokt jorden, og at Loch Ness monsteret er ekte... :)

 

Dette er grunner som gjør at Cubas "prestasjon" er imponerende.
Ja, men hva er denne prestasjonen egentlig? At de kommer hoyt opp pa listen til WHO? Jeg spor fremdeles etter hvordan forholdene i Cuba egentlig er angaende helsevesen.

 

Blant forslagene var å kle amerikanske soldater i kubanske uniformer og angripe guantanamobasen på Kuba. Videre var forslagene å sprenge båter og fly.

 

Na gjorde jo JFK nesten dette da, de fikk 1000 eksilkubanere til a prove a styrte Castro regimet... Bay of Pigs invasjonen om jeg ikke husker feil.

 

Joda, men boka tar for seg en mer "konspiratorisk" vri på det

Nei??!?! :!:

Lenke til kommentar
Ja, men hva er denne prestasjonen egentlig? At de kommer hoyt opp pa listen til WHO? Jeg spor fremdeles etter hvordan forholdene i Cuba egentlig er angaende helsevesen.

Uten at jeg kan gi noe referanser så har jeg hørt en del pro/con fakta om Cuba under Castro. Det stemmer at noe av det som fremheves som positivt er helsesystemet i landet. Om de har klart å opprettholde standarden vet jeg ikke, men de har over lenger tid hatt et tilbud som er bedre enn det man finner i USA (for folk med normal inntekt).

 

Det som ikke er bra burde være kjent for de fleste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...