Gå til innhold

11. septmeber Og president valget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Alle som ikke er kristenkonservative er altså sosialister?

Ja.

For noe tull.

 

Det vesentlige i konservativ/reaksjonær politikk er ikke økonomiske prinsipper. (Nixon innførte pris og lønnskontroll), men verdier.

Det er ikke relevant, da det ikke impliserer at alle andre er kristenkonservative er sosialister. Man blir ikke sosialist av å mene at det ikke finnes noen guder. En sosialist er en som er tilhenger av stor grad av offentlig styring av økonomien, og det er ikke jeg.

Lenke til kommentar

Tror aldri jeg har hatet en kjent mer enn jeg hater Bush. Han er rett og slett en komplett idiot. Ta f.eks. krigen i Irak. Irak hadde jo masseødleggelsevåpen i bøtter og spann. Skulle jo bare være å spasere rett inn, avgi noen skudd for å få vekk "vaktene" og vise våpnene frem....eller? Nei, det var ikke så enkelt nei. Jøss, det var jo en bombe :roll:

 

Anyways: EN ting skal Bush ha kredit for. Ved å fjerne taliban regimet i Afghanistan osv. har han direkte bidratt til å 14 doble opiumproduksjonen i Afghanistan. :lol:

Endret av Atpn
Lenke til kommentar
Tror aldri jeg har hatet en kjent mer enn jeg hater Bush.

Slike utsagn sier alt om venstresidens dekadanse.

fremfor terrorister som Arafat, diktatorer som Castro

Ja selvsagt :roll: Cuba har f.eks BEDRE helsesystem enn Norge så selvsagt er Castro ond og en dårlig person :roll:

Endret av Atpn
Lenke til kommentar
Andre klynger jo seg rundt den fredselskende blomstermannen Ariel Sharon.

Når fred innebærer at jødene kastes på sjøen, da er det naturlig at de velger å kjempe mot terroristene.

 

Eller som Golda Meir sa det:

 

Vi ønsker å leve. De ønsker å drepe oss. Dette er ikke et spørsmål som gir meget rom for kompromissløsninger.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Ja selvsagt :roll: Cuba har f.eks BEDRE helsesystem enn Norge så selvsagt er Castro ond og en dårlig person :roll:

Ahahahaha. Hva mener du med "bedre" egentlig? Hva vet du egentlig om helsevesenet i Cuba, min gode mann? Seriost... Prov a fatte hvor lite du vet om hva du snakker om. Det er en grunn til at det finnes 800.000 kubanere i Florida. Prov a finne fram til hvorfor.

Lenke til kommentar
Ja selvsagt  :roll: Cuba har f.eks BEDRE helsesystem enn Norge så selvsagt er Castro ond og en dårlig person :roll:

Ahahahaha. Hva mener du med "bedre" egentlig? Hva vet du egentlig om helsevesenet i Cuba, min gode mann? Seriost... Prov a fatte hvor lite du vet om hva du snakker om. Det er en grunn til at det finnes 800.000 kubanere i Florida. Prov a finne fram til hvorfor.

Så vidt jeg husker ble Norge slått av både Spania og Cuba på helsevesen i en FN rangering. Skal se om jeg ikke finner noe mer håndfast enn mine påstander.

 

Edit: hva vet DU om helsevesnet i Cuba da?

Edit#2: Har funnet ut at det er World health report 2000 jeg er på jakt etter. Noen som veit hvor den ligger i sin helhet? Med untak av www.who.int

Endret av Atpn
Lenke til kommentar

Okey Seixon. Du har rett. Viser seg at Cubas helsevesen ble rangert som nr. 39 av WHO i 2000 mens Norge kom på 11. plass. Det som derimot er interessant er at Spania kom på 7. plass, USA på 37. plass altså bare såvidt foran Cuba og Danmark havnet på 34. plass. Tar vi enda flere land så har vi f.eks New Zealand på 41. plass, altså BAK Cuba og Finland finner vi på 31. plass. Bare for å ha sagt det, det var ca 190 land.

 

En ting til: du ER klar over at Cuba er kjent for å ha et godt utviklet helse og utdanningsystem?Deler av raporten

Endret av Atpn
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

USA kan yte de beste helsetjenestene i verden.

Men helsevesenet i USA er ikke tilgjengelig for like mange som i f.eks Norge. Mye mer privatisert der, osv. Her i Norge kan jeg f.eks ligge pa sykehuset i en uke a betale bare 300kr eller noe. I USA hadde dette kostet masssssse.

Men den helsetjenesten du hadde fatt i USA ville vaert hundre ganger bedre enn den i Cuba. Men den hadde ogsa selvfolgelig kostet deg uhyre mer.

 

Sa rangeringen til WHO ma ses for det den velger a rangere langs...

 

At USA klarer a komme foran Cuba engang bor merkes, siden Cuba har lignende system som Norge (tror jeg), altsa, et offentlig system.

 

Fint at du var villig til a finne noen fakta for en gangs skyld.

 

Neste gang bor du kanskje finne faktaene forst, for du uttaler deg. ;)

Lenke til kommentar
Anyways: EN ting skal Bush ha kredit for. Ved å fjerne taliban regimet i Afghanistan osv. har han direkte bidratt til å 14 doble opiumproduksjonen i Afghanistan. :lol:

Kom til å tenke på noe. Taliban forbød opiumsdyrking en eller annen gang, noe som førte til at produksjonen var rundt 185 tonn i 2001 (tror jeg det var). Det som er så utrolig morsomt er at opumsproduksjon er fullstendig lovlig i Afghanistan nå :roll: Resultat: tallene fra 1999 var 4600-5000tonn og der var før det ble forbudt. I 2003 ble det produsert sånn cirka 3600tonn, og det er en meget stor bit av verdensproduksjonen. (http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article727442.ece)

 

Btw: Seixon: hvordan kan du være så bombesikker på at helevesnet i Cuba er så stinkende dårlig? De har faktisk flere leger i forhold til innbygere enn Norge feks. Ikke det at det er noen direkte indikasjon på hvor godt helsevesnet er, men det gir en pekepinn på hvor effektiv man kan være og ikke minst hvor mange man kan behandle til en hver tid.

Endret av Atpn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...