Gå til innhold

Arkitektside under utarbeidelse nr. 2


Anbefalte innlegg

Hei igjen.

 

For en tid tilbake startet jeg en tråd kalt "arkitektside under utarbeidelse". Da fikk jeg mye god kritikk, og nedenfor har jeg siden slik den etter hvert har blitt, med mye av kritikken i bakhodet.

 

Nå synes tiden er moden for kritikkrunde nr. 2. Hvordan er siden per idag? Ble endringene vellykket? Passet fargene slik de ble?

Fyr løs!

 

LINK

 

PS. Tips til kodingen tas imot med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Førsteinntrykk:

Nydelig.

 

Blir litt paff, for finner egentlig ikke noe negativt å utsette på selve designet. Det eneste blir da innholdsformateringen og fargen på teksten i hoveddelen av designet. Svart tekst der gir for drøye kontraster IMO, og teksten blir en smule "rar" og sammenklemt.

 

Helhetsinntrykket er ekstremt bra, et meget vakkert stykke arbeid. Thumbs up! :thumbup:

Lenke til kommentar

Bra dette, MEN:

 

Overgangen fra det mørket var :(

 

Den kula ser ut som en PStutorial jeg tok engang

 

Litt for mye luft der det står "Navigasjon"

 

Den 1px tynne dotteded borderen som skiller navbaren fra resten brude stoppe rett etter headeren, ikke fortsette helt opp.

På footeren kan du kanskje fylle inn i det feltet til høyre?

 

Ellers er dette :thumbup:

Lenke til kommentar
Den kula ser ut som en PStutorial jeg tok engang

Den er vel bare ment å være som en form for fyll, regner med at det kommer et annet bilde der?

Grunnen til at jeg lagde den kula, var for å markere fargekontinuiteten. Det vil selvsagt komme noe annet, litt mer relevant der, men foreløpig lagde jeg bare en kjapp kulesak. At du har vært borti en kuletutorial forundrer meg ikke, for det er omtrent det eneste som er på de tutorialsidene :dontgetit:

Lenke til kommentar

Har du noen videre tanker om hvordan du skal fikse drop-shadow på bakgrunnen?

Hvis IE hadde støttet PNG hadde det vært en dans på roser, men siden det er utelukket må du finne på en annen metode.

 

Eneste jeg kommer på er å ha et svært langt bakgrunnsbilde i kontaineren, eller slå sammen bodybakgrunnen med innholdsbakgrunnen.

 

Er det jeg som er såpass sløv i dag, og ikke ser noen andre muligheter? :shrug:

Lenke til kommentar
Har du noen videre tanker om hvordan du skal fikse drop-shadow på bakgrunnen?

Hvis IE hadde støttet PNG hadde det vært en dans på roser, men siden det er utelukket må du finne på en annen metode.

 

Eneste jeg kommer på er å ha et svært langt bakgrunnsbilde i kontaineren, eller slå sammen bodybakgrunnen med innholdsbakgrunnen.

 

Er det jeg som er såpass sløv i dag, og ikke ser noen andre muligheter? :shrug:

Husk på a verken bakgrunnsbildet eller drop-shadow-bildet tiler, de fader ut til hvitt på bunnen, og fortsetter i hvitfarge fra bunnen og videre. Dermed blir containeren, såfremt ikke noen andre kommer med en bedre idé, å være tredelt i bredden.

 

Høres dette realistisk ut?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...