Gå til innhold

Nytt Hovedkort ?


Sibi

Anbefalte innlegg

Hei jeg leter etter ett nytt hovedkort fordi jeg tror mitt gamle har gått dukken. Jeg ser etter et greit og billig hovedkort som støtter det jeg har skrevet nedenfor. Gjerne fra www.komplett.no (fordi de har et flott tillbud på Harddisk) :-)

Prosessoren min:

AMD Athlon XP2100+ 1.733 GHz 266 MHz bus

Socket A (Palomino) prosessor

Minne:

DDR-DIMM PC2700 256MB DDR CL2.5

Minne 184-P (for DDR-PC333MHz)

Har 768 Mb av den rammen :-)

 

MvH

Sebastian

Endret av Sibi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir vel omtrent samme situasjon som meg det. Jeg har satt inn Ønsker Kjøp-annonse på bruktmarkedet også.

Men jeg vil vel satse på et hovedkort med nForce2 400ultra. Så gå for to like rambrikker og dermed kunne bruke dual channel. Dermed må jeg har rambrikker også, siden jeg har sdram i dag. Håper på 2x512MB.

CPU er en 1800+ thoroughbred.

 

Jeg tror du blir godt fornøyd med nevnte chipset, men også Via KT400 gjør jobben.

Lenke til kommentar

Abit NF7-S eller Asus A7N8X Deluxe er vel regnet som de beste Socket A kortene, koster begge ca. 500kr så det er ikke så veldig avskrekkende. Forøvrig selger komplett.no noen demo kort av Asus A7N8X, har vel ikke raid, sata og soundstorm, men ellers sansynligvis et glimrende kort, koster i alle fall ikke mer enn 345/395

Lenke til kommentar

Har kikket på de demokortene til komplett ja. Ca 400kr for de fleste, som likevel blir det samme som et nytt kort hos Flexi-Data (siden jeg kan hente det i butikken deres), når man sparer porto+oppkrav.

De koster fra ca 500kr, og da får man jo med alt til kortet også.

 

Men hvilket brikkesett er egentlig det raskeste til XP-prosessorene (socket A), rundt 2000+?

 

nForce2 Ultra400

KT400/A

KT600

KT800

 

Skal passe med 1800+ og pc3200 Kingston ram (to like brikker).

 

Takknemlig for alle erfaringer og innspill her. :thumbup:

Lenke til kommentar

Fant et demobrukt nForce2 ultra400 hos PSData, til 230,- ca. Da snakker man bra pris. Optimistisk av komplett å tro de får solgt samme kortene til 150-200kr mer. Et demokort til 50-100kr under vanlig pris blir for dumt, når det er uten manualer, cder og alt annet. Halv pris bør man i hvert fall ha...

Bare synd det koster mer enn halvparten av kjøpesummen å sende sakene i posten. Heia posten. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...