Gå til innhold

KV8-MAX3, fan ass


cheese doodles

Anbefalte innlegg

YO!

 

Nå er jeg ganske pist, det er vel normalt om man bruker ca 10.000 på update og man ikke får det i gang.

 

Jeg har:

 

*ABIT-KV8-MAX3

*AMD 64 3000+

*2x 3200 512mb TwinMOS

*Power Color Radeon 9800 Pro

*Western Digital WD2000 s-ata 200gb

 

Når jeg starter så lyser kun en av mine 2 wire striper, sunbeam er kina.. men drit i det. Jeg har satt dvd-brenneren som master på ide1 porten, floppyen er koplet til floppy 1 porten, og harddisken er koplet på serial-ata1.

 

Når jeg starter så kommer "abit engineerd etc etc.. så tar d 2 sek, så skifter den til nytt bilde og så står cpu typen og memory testing.. nede står det SCOMS checksum error - defaults loaded "f1 continue del to ender setup"

jeg trykker F1

så kommer "scanning devices plz wait.. og så pci device listing. nede står det verifying DMI pool data......................... og der stopper det, kommer ikke videre, og det er jo synn for jeg skal innstalere win xp pro :)

 

 

Noen som gidder å hjelpe meg, msn: leifwicklund@hotma...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro det er rammen som skaper problemene. Hvis du har en kamerat med corsair minne spør om å få låne det og test det. Funker det minne må du bytte brikkene dine med noen andre. Corsair er som regel den produsenten som er sikrest. eventulet kan du bytte hovedkortet med et nForce 250gb kort, som er mye bedre på minne (og overclocking).

Lenke til kommentar
Vil tro det er rammen som skaper problemene. Hvis du har en kamerat med corsair minne spør om å få låne det og test det. Funker det minne må du bytte brikkene dine med noen andre. Corsair er som regel den produsenten som er sikrest. eventulet kan du bytte hovedkortet med et nForce 250gb kort, som er mye bedre på minne (og overclocking).

Hei Du!

 

Jeg fiksa neonstripene og begge lyser, så nå er jeg ikke fullt så pist som i ste.

Takk for svar..

 

Du sier minnet jah

 

Men hvordan går det, er ikke twinms bra dah? Her er brikkene?

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs link: komplett

Lenke til kommentar
Det står her at det er problemer med twinmos 2*512 og abit k8v-max3. Kanskje gjøre litt forarbeid før man kjøper? Prøv å hør med noen kamerater du, kan hende de har minne å låne deg. Hvis ikke kan du bruke angreretten å bytte de i noe corsair-minne eller lignende.

 

Herr Brun

Javel MR. Brown!

 

 

Tenkte forarbeid er å sjekke at hovedkortet støtter de og de minne-brikkene. Og komplett mener jo det skal passe.

 

Får vel bytte.. men hvorfor er det ikke mulig å få disse minnebrikkene til å passe med hovedkortet da? Jeg klarte å få maskina til å lese win xp cdromen nettopp.. men den klarer ikke å finne harddisken, har dette også med minnet å gjøre?

-ka du trur??

Lenke til kommentar
Det har vel med at det er en S-ATA disk. Forarbeid vil si å lese den tråden :p. Er en fordel å være 100% sikker når man bruker såpass med penger. Les denne tråden du :) Der står det hvordan du innstallerer windows på en s-ata disk.

 

Herr Brun

Ok Herr Brun. Har vel ikke akurat tankelesning som valfag. Viste ikke om den minne artikkelen der nei! Men takk for svarene dine, jeg kjøper nye minne-brikker nå..Corsair TWINX512-3200LL DDR-DIMM 512MB Kit w/two matched CMX256A-3200LL DIMMs. Tenker disse vil fungere UTMERKET! ;)

Lenke til kommentar

Bruk ikke penger på frakt og nye brikker før alt er prøvd.

 

Bruk 1 minnebrikke i sokkelen nærmest CPU,vent med brikke nr 2.

 

Dersom jumpersetting og kabler stemmer over ens, og du klarer å få inn

Windows på satadisk med driverdsikett, kan du prøve begge brikkene da.

Kanskje er det problem med minnehastighet/ mengde/ antall/ Cas/enkel-dobbelside,eller osgå produsent.

 

Er absolutt amatør selv og har strevet mye med minne og sata på AMD64-kort.

Lenke til kommentar

Samme problem her med Corsair..

Har KV8 som er vannilla utgaven av Max.

 

Skal kjøpe meg ett "sykkelig" HK nå. uGuru piper som =#)¤=¤ bare sån for goy av og til og jeg for ikke riggen stabil uten å overvolte CPUen som er ikke overklokket.

Dårlig HK rett og slett.

 

Faller dette under reklamasjon eller hva?

Simon

Lenke til kommentar

Jeg ville ventet til Abit kommer med Nforce3 brikkesettet til socket 939.

Ettersom abit NF7S V2 er så bra som det er tror jeg ikke Abit sitt NF8 er noe dårligere.

Og alle dere som plages med PC og TwinMos, jeg har lest så mange poster med folk som plages med TwinMos at det ser ut som TwinMos er Q-Tecs sidestykke når det gjelder minne.

Lenke til kommentar

Alt tyder på at Abit gjør det

 

On Hold, or Cancelled?

 

A report at The Inquirer web-site claims that ABIT will not use NVIDIA’s nForce3 250 core-logic with its mainboards because of insufficient stability of the chipset.

 

However, a source close to ABIT told X-bit labs that the mainboards powered by the nForce3 250 core-logic still exist in the company’s roadmap, but the company has no plans to use the current revision of the chipset because of instability. Sources believe that once NVIDIA fixes the existing issues with its latest chipset, ABIT will jump on the nForce bandwagon for AMD64.

 

It is not clear when NVIDIA may issue a new revision of its core-logic, if this is planned.

 

Resten av artikkelen kan leses her.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Dette beviser at Abit ikke hopper på en hype bare for å tjene raske penger men venter til produkter Chipsett er ferdig testet og frie for bug slik at sluttproduktet blir tilnermet perfekt.

Når man kjøper et Abit produk så kjøper man et kvalitetsprodukt!

 

Jeg skal i allefall vente til Abit NF8 kommer på markedet før jeg oppgraderer til AMD 64 med 939 sokkel.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...