Gå til innhold

Prosjekt "CBM" (Cold Black Mist) Update 26/09


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Da har jeg et prosjekt på gang her. Har et Thermaltake VM2000A Lanfire som jeg kjøpte for en tid tilbake. Angrer egentlig litt, pga. at det var så og si ferdig-moddet fra fabrikk. Men hadde tenkt å se hva som er mulig og få til med dette kabinettet som utgangspunkt.

 

Veit det er en del på dette forumet som mener dette kabinettet er fjortis-aktig, men vil uansett gi det et forsøk, siden det er litt dårlig med cash for tiden. (pga dama har bursdag, cross, osv.) Men over til HW'en som vil bli brukt i første omgang.

 

HK: Asus A7V600

CPU: AMD XP 2800+

MINNE: Corsair XMS2700 DDR-DIMM 512MB

GPU: PowerColor ATi Raden 9600 Pro 256MB

HDD: Samsung SpinPoint P80 120GB S-ATA (Større disk ventes)

DVD-ROM: Sony DVD-spiller IDE 16x/40x Sort

DVD-RAM: LG Multi Recorder (Husker ikke specs, fåes ikke i norge)

PSU: Aspire 520W Blå

Kjøling: Noe usikkert ennda, men blir vann.

 

En stor takk rettes til Komplett.no som sa seg villig til og sponse vannkjøling!! :w00t:

Og Vendur.no som sponser VFD-Display!! :w00t:

 

HW'en vil mest sannsynlig byttes så fort jeg får cash. Skal da ha et AMD 64 oppsett.

 

Bilder kommer straks.

Stay tuned,

_Mayhem_

Endret av _Mayhem_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et såkalt "ferdigmodda" kabinett er jo et like greit utgangspunkt for en mod som noe annet. Modding er jo i mine øyne å modifisere maskina si til å bedre fylle ens egne krav eller smak - gjøre den litt mere personlig. Jeg vet at andre sikkert har andre definisjoner, men..

 

Lykke til med prosjektet!

Lenke til kommentar
Et såkalt "ferdigmodda" kabinett er jo et like greit utgangspunkt for en mod som noe annet. Modding er jo i mine øyne å modifisere maskina si til å bedre fylle ens egne krav eller smak - gjøre den litt mere personlig. Jeg vet at andre sikkert har andre definisjoner, men..

 

Lykke til med prosjektet!

Takk takk:) Skal prøve og få til et unikt Tt kabinett, men hvordan det går, vil jo vise seg.. :p

Lenke til kommentar

Update!

 

Her kommer det noen bilder fra lakkering av kabinettet:

 

thumb001.jpg

 

Der det er maskering skal grillen kuttes ut, har ikke noe bilder fra dette, pga null batteri på kameraet.

 

thumb002.jpg

 

 

thumb003.jpg

 

Her er det lakkert et strøk, flere venter:)

 

 

thumb004.jpg

 

Her har drev-rammen fått litt lakk:)

 

 

*Edit*

Har sittet og fundert litt her nå, og tenker på og lage en fordeler-boks i kabinettet. Tenkte jeg skulle føre psu-kablene inn i den ene enden, og ta ut flere molex-kontakter pr kabel i andre enden. Kan kanskje bli en del ryddigere i kabinettet.

 

Skisse:

 

Fordeler.jpg

 

Flere bilder kommer så fort det er strøm på kameraet igjen:)

Stay tuned,

 

_Mayhem_

Endret av _Mayhem_
Lenke til kommentar
ah dette ser bra ut :) gleder meg til å se hvordan dette blir...

 

åssen lakk er det du bruker? vanlig eller sånn som lyser opp under uv... (husker ikke hva det heter)

Bruker vanlig lakk. Har delte erfaringer med uv-reaktiv lakk fra før. Flasset noe så inn i granskauen..

kanskje pga. mangel av grunning? håper for din del at du har grunna de du har lakkert nå, viss ikke vil det flasse av.. :no: det LOVER jeg deg, for de materiale du spayer på er rimelig teflonaktig tror jeg

Endret av Leetrune
Lenke til kommentar
ah dette ser bra ut :) gleder meg til å se hvordan dette blir...

 

åssen lakk er det du bruker? vanlig eller sånn som lyser opp under uv... (husker ikke hva det heter)

Bruker vanlig lakk. Har delte erfaringer med uv-reaktiv lakk fra før. Flasset noe så inn i granskauen..

kanskje pga. mangel av grunning? håper for din del at du har grunna de du har lakkert nå, viss ikke vil det flasse av.. :no: det LOVER jeg deg, for de materiale du spayer på er rimelig teflonaktig tror jeg

Grunnet før jeg lakke med uv-rekatic lakk også, men det hjalp lite.. Men var kun billig lakk da.. 104kr/boks.. Det som er gjort her er at alt er pusset ned, grunnet og lakket i 3 lag.. tror det skal holde..

Lenke til kommentar

Da er det tid for Update

 

Her får dere et bilde av sidedørene og toppdeksel lakket:

 

thumb007.jpg

 

Her har dere kabinettet i forskjellige vinkler med dørene og topp på:

 

thumb005.jpg

 

thumb006.jpg

 

Mere kommer. Håper på og få begynt på fordeler-boksen i morgen.

Kom gjerne med forslag/innspill til endringer av kabinettet:)

 

Stay Tuned,

 

_Mayhem_

Endret av _Mayhem_
Lenke til kommentar
Meget fin finish(er du ferdig?) du hadde fått på sidedørene og toppen! :cool:

Er litt usikker på om jeg skal ha klarlakk utenpå eller ikke.. finishen er ikke direkte matt, men kanskje matt nok? Sidedørene å toppen var kun festet som en test på fargevalg. BTW: er det noen som har et brukt VFD/LCD display og selge? Tilbud taes imot med stor takk. Forslag til endringer også..:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...