Gå til innhold

Oppgradering av 2 års gammel pc!


NextoN

Anbefalte innlegg

Hei, Skal oppgradere min pc. Tenkte jeg skulle bytte ut CPU, HK, Skjermkort.

Men så tenkte jeg på skal jeg bare kjøpe skjermkort for å spare penger eller skal jeg gå over til A64 ?

 

Fra før av så har jeg bare AMD Athlon 1800+ 1.5Ghz, og et mx kort som skal vekk uannsett!

 

Men jeg leste en arktikkel her som var noen månder gammel på dinside.

Der nevte de at de var ikke så stor hjelp å oppgradere bare en del men å oppgradere resten og slik at det ble fordelt.

 

Det beste er vel å satse på et A64 system + 9800 Pro og flashe det opp til XT.

Ellers så har jeg 512MB Twinmos (2700).

Og hardisk plass har jeg nok av. Men hva tror dere? btw : Har de kuttet ut Barton på Komplett?

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilket kabinett og strømforsyning har du?

Kan hende at det uansett vil lønne seg å kvitte seg med hele maskinen du nå har, for så å kjøpe en komplett ny PC i deler.

 

HK

CPU

Minne

Skjermkort

 

bør helt klart være førsteprio!

 

Hvor mye penger er du villig/kan du legge inn i en ny PC ?

 

-z00l-

Lenke til kommentar

Nei , Noe nytt kabinett trenger jeg værtfall ikke og værtfall ikke ny stømmforsyning!

 

Ram gidder jeg ikke å sløse bort penger på 512 holder en liten stund til så oppgraderer jeg senere det er liten vits å gå fra 2700 til 3200 kommer ikke til å merke den store forskjellen!

 

Strømforsyning : Her

 

Kabinett : Her

 

Penger jeg har tenkt å bruke er 4000, Det skal jo være "spill pc" men 9800 XT kommer fint til å klare CS2 ?? :yes:

 

Er vel HL2 som krever mest... men da ser det ut som det blir :

 

9800 Pro/XT

A64 3000+ BOXED

HK vet jeg ikke riktig enda ? Hva er å anbefale?

Lenke til kommentar

poenget med minnet ditt til den CPU'en du har fra før er at det er raskerer enn CPU trenger...ergo det er ingen forskjell i ytelse fra hvis du hadde satt inn en PC2100 brikke (som er det den CPU'en din egentlig bare trenger)...

 

men med en A64 CPU (som krever PC3200 RAM for å kjøre slik den er beregnet), vil du du få lavere ytelse enn det som er normalt hvis du bruker en PC2700 istedet for PC3200...

 

Mitt råd er å kjøpe en A64+HK+ram, prøve å selge RAM'en du har på bruktmarked sammen med HK og CPU (hvem veit, du kan få litt for det)

 

Når det gjelder skjermkort, så hadde jeg holdt litt lengre på det MX kortet ditt til Geforce 6600 AGP kommer.. da får du ett kort som er bedre enn 9800pro til rett over 2k lappen...

 

eller hvis du virkelig klarer å vente lenge, så hadde jeg venta til nyåret, og kjøpt A64+nForce4 HK med PCIe, RAM og ett PCIe skjermkort... GF6600/X700/X800/GF6800...

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Noen AMD XP CPU'er krever også PC3200 RAM da..(en versjon av XP3000 og XP3200)

 

og ja, GeForce 6600GT er iallefall ganske god på ytelsen utifra de testene jeg har sett, og i forhold til ett radeon9800pro som koster omtrent det samme, en relativt god oppgradering :)

 

backslash: jeg ville være ganske overrasket om det skjedde...(men hva er problemet med å kjøpe en socket 939 da evt? (sikkert litt flere, lavere spec(billigere) socket 939 CPU'er som har kommet da..))

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Så hvis jeg skal ha 6600, så må jeg ha 939?

Vel var jo ikke akkurat så veldig fornøyd med prisen, men hvis jeg klarer det har jeg jo en kjempe pc framover :roll:

 

Hvis det var slik du tenkte at jeg skulle gjøre.

 

Men nå kan ikke jeg noe om pci express, hva gjør det? Er det stor forskjell mellom det og agp

Lenke til kommentar

nei, det er snakk om at Geforce 6600 skal komme til AGP...

 

men poenget er at hvis du kjøper AGP nå, så kommer nesten garantert neste PC du kommer til å oppgradere til bruke PCIe...så da må du ha nytt igjen (ikke at det nødvendigvis er ett problem...det kan være utdatert da uansett...(hvis du ikke er som meg, og oppgraderer ettellerannet årlig lissom)

 

det er pr i dag ikke noen store fordeler ytelsesmessig med PCIe over AGP nei...

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...