Gå til innhold

explorere.exe programfeil .


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får følgende feilmelding i explorer.exe:

 

Intruksjonen i "0x046a18c2" refererte til adresse "0x031a0000". Minnet kunne ikke være "written".

 

Denne feilmeldingen får jeg nå oftere og oftere, og jeg aner ikke hva den kommer av.

 

Noen som har et tips til hvordan jeg løser dette problemet?

Instaler Win på nytt... :yes:

Lenke til kommentar

la meg gjette. du kjører Windows 2000? hvis ja, så hender det at det skjer hos meg også. jeg kjører Windows 2000, hender at noen programmer krasjer, men aldri at Explore.exe krasjer hos meg iallefall. det første du kan gjøre er å søke etter spyware med ad-aware og spybot. da sletter du alt du finner av ting der. så kan du også søke igjennom maskina di for virus. hvis det fortsetter etter dette kan du ta en reprasjon av Windows. dette bruker å hjelpe.

Lenke til kommentar

http://www.techzonez.com/forums/showthread.php?p=67376

 

"Problem is that Windows XP Explorer relating to avi files keeps closing or can not edit or remove an avi file.

 

This is because Windows XP expects to read a XP standard-supported codec avi file to produce a preview image at the left side of your screen. Even if you try to apply settings.

When the avi file is not a XP standard-supported codec (Divx) or the avi file does not have an index or is corrupt, XP prepares to read the whole file. Then you can get the error that explorer encountered a problem and needs to close or can not edit or remove the file.

Solution: remove the preview function which is called shmedia.dll You can do this in the registry but the best way is to use the command prompt as follows.

Go to start, use the "run" button and type cmd, now you are at the command prompt.

Next you type: regsvr32 /u shmedia.dll

Problem should be solved now after reboot.

 

If you want to reload the preview function go to the command prompt as above and type: regsvr32 shmedia.dll"

 

Detta funka for meg!

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...