Gå til innhold

Hightech Excalibur Radeon X800 XT IceQ


vix

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
netshop sier ubekreftet 21.09

Det er jo meget mulig at de endelig begynner å komme nå, men det er også mulig at datoen blir forskjøvet. Det har skjedd mye i de senere måneder. Men det må da bli slutt på tørken snart :)

Må bare nevne at ubekreftet dato har den siste måneden vært 10.09.2004 og er nå , som vix skriver, forflyttet til 21.09.2004 hos Netshop. Jeg bestillte selv HISx800xtIceQII tidlig i juli og har måttet nøye meg med et POV6800U i påvente av godkortet. Frykter desverre at ventetiden enda kan drøye lenge da Netshop ikke kan love noe som helst om levering av kortet med det første. Mao. dem har selv ingen garantier fra sin leverandør. Jeg har selv surfet en del for å finne ut hvorfor "tørken" har vart så lenge, og finner ut at det er tilgangen på DDR3 som er begrenset. Hva mener du Carnifex med at "Det har skjedd mye i de senere måneder." For meg virker det som sommerferien aldri tok slutt for Ati i år... :ermm:

Lenke til kommentar
Tviler på at du kan høre det kortet i det hele tatt :D

 

Mitt powercolor x800xt med standard kjøleren er ikke hørbar i det hele tatt :)

Det blir sånn vettu, når du har en feks. prosessor vifte som ligger på 70 desibel, da hører mann ikke noe av det stakkar grafikkortet. :tease:

jeg har også powercolor x800xt og synest det er stillegående, min cpu vifte bråker maks 21db(thermaltake venus silent boost) og skjermkortet overdøver ikke det.

Lenke til kommentar
Ikke fremtidsrettet? Hva mener du med det?

 

støtter ikke Ps3.0 b.la

3Dc kan vise seg å bli like hvis ikke mer viktig blant dagens generasjons kort da mange spill allerede bruker normal maps, noe som uten komprimering spiser opp masse minne og båndbredde.

 

En annen ting som kanskje er verdt å legge merke til er denne kommentaren:

"...It is important to point out that ATI’s RADEON X800 XT and PRO graphics cards handle extreme geometry load better compared to NVIDIA’s GeForce 6800 Ultra and GT, which may mean that from this point ATI’s visual processing units have higher future-proof than NVIDIA’s latest graphics processing units do."

- Xbitslabs

 

EDIT: Med tanke på ytelsen til X800 og hvor få spill det er idag som støtter SM2.0 (og disse rører såvidt overfalten av mulighetene med det) så blir det uansett feil å si at X800 ikke er fremtidsrettet.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...