Gå til innhold

PS2 kontroll på XBOX?


eirikJO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
hvorfor bruker du ikke bare Xbox kontrollen, de er så ufattelig mye bedre enn de slitte og gamle Ps2- kontrollene

jeg bruker heller 299,- til en dualshock PS2 kontroll og par hundre kroner til en overgang for å spille med ps2 kontroll på xbox enn å bruke den forferdlige xbox kontrollen!

Skjønner ikke hva de tenkte når de laga disse kontrollene..hehe..

(min mening) ;)

Lenke til kommentar

Det virker som om alle (utenom Sony hittil) prøver å lage d-paden så upresis som mulig. Når man trykker venstre skal fyren på skjermen liksom bevege seg alle mulige retninger opp og ned samtidig. Styrekryssa er som oftest runde eller helt firkanta med noen teite forhøyninger. Så langt jeg har sett er Sony de eneste som lager 4 (nesten) separate knapper. Nintendo sin er også litt bedre siden den er pluss-forma.

Lenke til kommentar
Ja, og Ja.

 

Dreambox Converter

 

Har en av de selv, og den fungerer utmerket - så lenge du ikke skal bruke den til DDR-matter (som jeg skulle :|).

lurer litt på hvordan knappene er lagt opp,altså er det samme "mappinga" som på ps2?

La oss ta f.eks need for speed underground 2 på ps2 så har man "accerlate" på X,reverse på firkant,handbrake på R1,NOS på L1 osv..blir det helt likt på Xbox med ps2 kontroller?

Endret av esone
Lenke til kommentar
hvorfor bruker du ikke bare Xbox kontrollen, de er så ufattelig mye bedre enn de slitte og gamle Ps2- kontrollene

jeg bruker heller 299,- til en dualshock PS2 kontroll og par hundre kroner til en overgang for å spille med ps2 kontroll på xbox enn å bruke den forferdlige xbox kontrollen!

Skjønner ikke hva de tenkte når de laga disse kontrollene..hehe..

(min mening) ;)

jeg synes at Xbox kontrollerene er veldig gode og behagelige for hendene, men veldig forskjellig fra PS2- en, som jeg ikke synes er så god. men siden de er forskjellige blir det nok ofte slik at de som liker xbox kontrolleren best liker ikke PS2- kontrolleren og omvendt. :)

Lenke til kommentar

Synes at ps2 kontrollern er digg, det samme med både den originale xbox-kontrollern OG den controller-s (er det det den heter)???

 

Men som alle vet, smaken er som baken...

 

Kunne faktisk ha tenkt meg en slik overgang jeg også, slik at en kompis av meg får spilt med ps2-stikka når vi kriger i fifa 2005:D han er best med ps2-stikka og jeg med xbox... men EGENTLIG så er de ganske like synes jeg...

 

LIker nok d-padden til ps2 littegranne bedre, men jeg bruker stort sett den stikka jeg da.. mer feeling, men jeg synes at de to knappene på baksiden av xbox-kontrollern er MYE BEDRE enn de 4 på ps2... menmen:D

 

Happy gaming

Lenke til kommentar
Heter tråden "Dette er tråden hvor irriterende forumbrukere kan si sin mening om hvilken kontroller som er best"? Nei?

 

ti still med dere og svar på det trådstarter spør om.

ok ok, men er det ikke allerede folk som har svart på spørsmålet? og dette blir jo et kjedelig emne hvis alle skal skrive det samme, og da blir det fort brukt opp. litt diskusjon gjør vel bra istedet for at emnet blir stengt fordi det er for lite folk som skriver

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...