Gå til innhold

Skjermbildet strekker seg ikke over hele skjermen


Gaupa

Anbefalte innlegg

Har en laptop med skjerm som støttre opptil 1280x800-oppløsning. Dette er jo greit, men når enkelte spill kun vil kjøre i 1024x768 blir 1/5 skjermen dekket i en svart rute... Altså, jeg ser hele skjermbildet, det er bare ikke strukket ut helt. Hadde dette vært en ordinær skjerm kunne man jo bare fiklet litt med adjust-instillingene så hadde saken vært biff, men det er jo ikke så enkelt da det er en laptop. Jeg mener å huske at jeg har vært borti noe software for dette. Noen som husker?

Har et Ati Mobile Radeon 9700 om det kunne være til hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det blir slik pga du har lcd skjerm. Og de må alltid ha riktig "aspect ratio" for å vise hele bildet. Men fortvil ikke.

Har LCD selv, og har et alternativ i driverne til mitt Radeon 9700 som lar deg velge om du vil strekke bildet helt ut eller ikke.

Vet ikke hvilke drivere du har, men regner med det fungerer i alle nyere catalyst utgaver.

Gå inn på Catalyst control panel. Høyreklikk på skrivebordet -> properties -> settings -> advanced -> displays, og trykk der det står FPD. Nederst der står det forhåpentligvis Scale image to panel size.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...