Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mozilla Thunderbird og hotmail, hvilken server?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg nettopp installert Mozilla Thunderbird for å slippe å bruke OE, og nå har jeg kommet til det stadiet at jeg skal koble hotmail kontoen opp mot Thunderbird, dette gikk veldig fint med OE fordi det detekterte at det var en hotmail konto det var snakk om (M$ samarbeid ;) ) og stilte inn serveren automatisk (uten at jeg fikk noen annen info). Men på Mozilla Thunderbird er det visst litt annerledes, når jeg skriver inn hotmail adressen min der jeg lager konto og trykker videre kommer denne dialogen opp. Hva skal stå her?? :(

 

(Å koble opp mot home.no går forresten helt fint)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hotmail har ikke støtte for POP3, med mindre du betaler for det, altså kan du ikke bruke noen annen klient enn OE til å kommunisere med kontoen din. OE og Hotmail kommuniserer ved hjelp av en egen protokoll.

Eventuelt så finnes det proxyer du kan prøve, ta et søk på "hotmail proxy" i Google så får du sikkert relevante treff.

Lenke til kommentar
Nå har jeg nettopp installert Mozilla Thunderbird for å slippe å bruke OE, og nå har jeg kommet til det stadiet at jeg skal koble hotmail kontoen opp mot Thunderbird, dette gikk veldig fint med OE fordi det detekterte at det var en hotmail konto det var snakk om (M$ samarbeid ;) ) og stilte inn serveren automatisk (uten at jeg fikk noen annen info). Men på Mozilla Thunderbird er det visst litt annerledes, når jeg skriver inn hotmail adressen min der jeg lager konto og trykker videre kommer denne dialogen opp. Hva skal stå her?? :(

 

(Å koble opp mot home.no går forresten helt fint)

Hotmail bruker http, ikke pop3 eller imap.

 

Integrert sjekk av Hotmail er svjv kun mulig dersom du bruker OE eller vanlig Outlook (funker hvertfall fint i Outlook 2003).

Lenke til kommentar

Nei, jeg gir opp!! :(

 

Får ikke MrPostman til å funke skikkelig, så da får jeg heller sitte her og vente på at en eller annen smarting greier å lage en extension for Mozilla ThunderBird...

 

(har søkt på google, men har ikke funnet noen extensions som passer i mitt tilfelle, kun en tråd der det diskuteres temaet om å lage akkurat en slik)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...