Gå til innhold

Almost Super-PC? Siste endringer.


Anbefalte innlegg

Har planer om å kjøpe ny (hjemme)pc - nesten nøyktig samme maskinen som Tromax sin:

 

Kontrollpanel: Cooler Master Aerogate II ALD-V02 Sølv

Strømforsyning: Thermaltake Silent 480W

Hovedkort: Gigabyte K8NSNXP-939 nForce3 250

Prosessor: AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz BOXED

Minne: OCZ 1024MB Dual Channel-kit PC3200 Platinum CL 2-2-2-5

Skjermkort: Hightech Excalibur X800 XT IceQ

Systemdisk: Western Digital Raptor 74GB S-ATA 10000 RPM

Mediadisk: Seagate Barracuda 200GB S-ATA 7200RPM 2 stk.

DVD-Brenner: NEC DVD-brenner ND-3500 bulk, 16x dual layer

TV-kort: POV NVTV Digital Tuner kort

Skjerm: NEC 20,1" LCD MultiSync 2080UX+

+ Logitech diNovo, Logitech MOMO force, Altec Lansing ACS5100 høyttalere

 

Etter byggeprosjektet til Dahle har jeg blitt usikker på hvilket kabinett jeg skal velge. Vil Cooler Master Wave Master funke bra? - Eller bør en kanskje velge et større kabinett som Cooler Master Stacker til et slikt oppsett? Har også vurdert Cooler Master Cavalier - men det er vel bare helt å utelukke..

 

Utvikler AMD64 3500+ 939 mye varme slik Snekker'n antyder i den påfølgende artikkeldiskusjon. Eller reffererte han kun til FX-53'en? :hmm:

 

Skal bruke pc'en til spilling, videoredigering + noe programmering.

 

Noe jeg bør endre på i siste liten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser genialt ut. Har nesten identisk oppsett selv, i et Wave Master kabb.

 

Min A64 3500+ m/ boxed vifte og samme hovedkort leverer ca 33*C idle og passerer 50*C ved full load. Aldri vært over 60*. Du bør være obs på at sensoren på hovedkortet ikke avleser korrekt cpu-temperatur, så du må flashe med en nyere bios som du kan få fra Gigabyte support.

 

Hvis jeg skulle valgt et annet kabinett så hadde det blitt Thermaltake Tsunami . Det skal visstnok være veldig bra, og gir kanskje enda bedre sirkulasjon enn Wave Master.

 

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har også temmelig likt oppsett. Tipper Stacker blir mitt neste kabinett. Hadde egentlig tenkt å gå for Lian Li PCV2000B, men droppet det ettersom det ikke egner seg til vannkjøling. Du blir nok fornøyd, det systemet yter bra. Når det gjelder hovedkortet, har DPS*-viften min begynt å bråke litt, vet ikke om det er et kjent problem.

 

Radial: Hva slags bios bruker du for å få korrekt avlesning av CPU-temp? Jeg bruker F4K nå, og får ingen avlesning i bios.

 

*Dual Power System Gold (DPS Gold)

Specially designed for AthlonTM64 platform, the Dual Power System delivers a total of 6-phase power circuit to provide more solid and durable power supply for the new generation AMD platform. Ensuring a more secure and stable platform than ever before.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Meget bra oppsett.

 

Her er mine forslag til endringer:

 

Ram: gå for 3500 versjonen i stedet. Denne drar bedre.

 

Cpu kjøler: Jeg hadde vurdert en thermalright med vifte. (men regner med at du bestiller dette hos netshop og da kan du jo be de avgjøre om det holder med boxed eller ei)

 

PSU: har du råd er 520 wattern til OCZ helt sinnsyk

Lenke til kommentar

Sitter med to 19" LCD på jobb. Høres fett ut, men det tok flere uker med hodepine før jeg klarte å akklimatisere meg. De avgir rimelig mye " skarp lys" som jeg liker dårlig. Blei helt hugæren til å begynne med. Men det er vel bare en vanesak.

Er digg med to skjermer når man jobber men det kan bli stressende også.

Lenke til kommentar
Thermaltake Tsunami . Det skal visstnok være veldig bra, og gir kanskje enda bedre sirkulasjon enn Wave Master.

Har lest en del tester ang. dette kabinettet og slik du sier har det visst veldig god sirkulasjon, - og i tillegg er det veldig lett! Dessverre var det som jeg fryktet ganske støyende - 44db ved full fluring på viftene...

 

Kanskje dette kan reguleres noe ved å ta i bruk en Cooler Master Aerogate II e.l.

 

Edit: leif

 

Edit2: Spørs om det er plass til den aerogate'en bak døren...?

 

Edit3: DENNE TRÅDEN FORTSETTER HER!

Endret av Øl_Mariachi
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...