Gå til innhold

Redde data fra harddisk som synger på siste verset


Snorre123

Anbefalte innlegg

Sitter her med en harddisk full av korrupte filer, og skal prøve å redde så mye data som mulig. Problemet er at når jeg prøver å kopiere fra harddisken (fra Windows), stopper det opp lenge på de korrupte filene. Etter en god stund kommer en feilmelding opp og kopieringen stoppes.

Det er snakk om ganske mange filer (i hovedsak diverse bilder og dokumenter), og det å kopiere en og en fil vil ta alt for lang tid (spesielt med tanke på at hver gang jeg går inn i en mappe med filer som Windows prøver å "forhåndsvise", så stopper det opp i lang tid). Lurer i hovedsak på om noen vet om noen programmer som kan ta for seg kopieringen, samtidig som det luker ute de korrupte filene (og helst ikke stopper opp i en halvtime for å prøve å lese de). Evt. andre tips mottas også med takk.

 

Hvordan dette har skjedde er jeg usikker på, da det ikke er min harddisk. Virus etc. er det ikke mulig å søke etter pga. de korrupte filene som gjør at maskinen blir hengende i lang tid. Det startet iallefall med at eieren av pc'en opplevde at diverse Windows-filer ble meldt savnet under oppstart, og det ikke var mulig å boote lengre.

 

Mvh,

Snorre

 

Edit: Skrivefeil

Endret av Snorre123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd med f.eks. Norton Ghost som du og kan kjøre fra en diskett i DOS?Med det programmet kan du kopiere hele disken over til en annen disk eller en partisjon på en annen disk. Det programmet fungerte for meg engang jeg hadde en disk som begynte å fungere dårlig.

 

Mvh

Tian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...