Gå til innhold

WMV High Definition


Folo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1080p WMV9 krever masse, masse kraft. 720p går greit på min boks, 1080p kan jeg bare glemme. Prøv heller 1080i MPEG-2, WMV9 sliter når det er mye bevegelse i bildet. NASA har noen helt fantastiske klipp, f.eks Dreamtime-klippet.

 

Jeg har en god del HDTV-trailere som jeg tror er ok å dele sånt lovmessig sett.

(litt usikker på hvordan filmselskapene stiller seg til sånt)

Endret av LarsC
Lenke til kommentar

Windows Media Video er faktisk genialt. Nå tenker jeg ikke bare på disse sinnsyke filmene her, men også dagens WMV.

 

Håper egentlig WMV blir mer utbredt enn det er i dag. Divx og andre avi formater er ganske håpløse rent teknisk. Da tenker jeg på ting som f.eks at du i utgangspunktet ikke kan se på filmen før den er ferdig lastet ned.

 

Er det noen som har en logisk forklaring på hvorfor 1080 versjonen har enormt mye høyre krav til maskinvaren? Den stopper liksom i 5 sekunder, spiller av et par frames (ikke helt flytende), stopper igjen, spiller av noen frames etc.

 

720 versjonene går helt flytende... :ermm:

Merket egentlig ikke forskjell i kvaliteten.

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar

Mener du kodeken eller kontaineren? AVI er en ikke-lineær kontainer, hvilken kodek som er brukt til å enkode videomaterialet i kontaineren er komplett likegyldig. Du kan bruke VLC (www.videolan.org/vlc) til å spille av uferdige .avi-filer uten å reindeksere dem.

 

WMV9 er noe proprietært ræl og jeg håper inderlig at de finner noe alvorlig feil med det før det pøses ut HD-DVDer med faenskapen på en eller annen gang i fremtiden.

 

Logisk forklaring: 1080p er 1920x1080 progressivt, 720p er 1280x720 progressivt, regn ut hvor mange piksler som skal oppdateres per sekund, og regn ut forholdet mellom 1080p og 720p, så kan du jo tenke deg hvor mye minnebåndbredde og kraft som skal til for å holde 24/30/60 (usikker på hvilken fps disse klippene har) fps uten framedrops. :)

Endret av LarsC
Lenke til kommentar
1080p går helt reint på pcen min, kavaliteten er syk! :ohmy:

Jeg klarer desverre ikke å se så mye forskjell mellom 720p og 1080p, det hadde kanskje vært lettere om jeg så samme videoen med forskejllig kavlitet... tror faktisk jeg prøver det nå..

Det er HiDef, så du hadde sett forskjell på en stor HDTV :)

 

FANTASTISK kvalitet, dette var herlig. Tenk at amerikanere får se tv i denne kvalitet :nei:

Lenke til kommentar
Sendes HDTV over satelitt i USA?

Ja. Og via kabel/luft/etc.

 

Se f.eks:

http://www.hdtvpub.com/reception/programming.cfm

http://hometheater.about.com/cs/beforeyoub...ahdtvfaqs4a.htm

 

Sålenge man kan skvise nok båndbredde ut av transmisjonsmediet, er det meste mulig å bruke. I NA og Japan bruker de MPEG-2 til video, EBU vurderer andre kompresjonsstandarder enn MPEG-2 for oss her i Europa, siden MPEG-2 har en relativt høy bitrate/kvalitet-ratio.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

WMV er bra, men desverre ikke bra nok. Dessuten krever det mye mer ressurser (som jeg vil anta kommer til å gjøre stuespillere mer krevende og ikke minst dyrere) enn f.eks MPEG-2, selv om denne standarden begynner å bli litt sliten den også. ikke misforstå, WMV er et ypperlig format for å komprimere HDTV ned til relativt mye mindre størrelser, og allikavel beholde bra kvalitet, Men ned morgendagens (forhåpentligvis) Blu-Ray teknologi og kanskje andre formater blir størrelse ikke fullt så relevant, og man ville da kunne satse på andre formater som gir bedre billedkvalitet, selv om de kanskje tar mer plass.

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...