Gå til innhold

Hvilken reciver ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er det slik at jeg har kjøpt meg 2stk 500W, 8ohms høytalerer.

 

Hvilken forsterker/reciver passer de best til?

 

Må det vere 8ohms ?

 

Hadde tenkt meg en med surround da jeg sikkert får center og rear o.s.v seinere.

 

Noen som har noe å annbefale ?

Hva mener du med "må det være 8 ohms"? Alle forsterkere/recivere har en oppgitt effekt både i 4 og 8 ohm.Hvilke høyttalere er det du har kjøpt?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Sørg for a sterkern har god strømforsyning. Se om du kan finne en brukt H/K forsterker/receiver. Er det ren stereoforsterker du skal ha eller til hjemmekinobruk?

 

Er det 500W RMS eller peakeffekt som er tolleransegrensa for høyttalerne?

link?

 

Tipper uansett at denne vil gjøre jobben på en mer enn bra nok måte.

 

Skal du ha en surroundreceiver vile jeg spart opp til iallefall det dobbelte. En får som kjent det en betaler for, og skal du ha en receiver som fungerer bra i stereo så koster det :)

Lenke til kommentar
Det er koda høytalere, dei er 8ohms, må forsterkeren også vere 8ohms for at det ska funke da ?

 

Hadde tenkt runde 4000,- for en forsterker/reciver.

Du har misforstått dette med ohm.Du kan ikke gå i en butikk å si "jeg skal ha en 8 ohms forsterker".Den som Jalla har anbefalt er bra,den vil du nok bli fornøyd med.Hvis du skal ha surround er denne et meget godt kjøp.

Lenke til kommentar
Hva med denne da ?

Hvorfor er den så mye billigere enn en de andre ?

For den ikke kan måle seg med de andre! Så enkelt er det...

Du blir kanskje imponert av 6x150w, wooow! Men aldri i livet om den klarer å drive høytalere like bra som en H/K med f.eks 6x55w.

 

Nå leste ikke jeg va den Eltax forsterkeren støtta, men det kan også være at den ikke støtter dts osv, og den har kanskje ikke så mange innganger og utganger...

Lenke til kommentar

En enkel metode for å avsløre useriøs anmerking på produkter er å se på strømforsyningen. Eltax saken er oppgitt til 320W, noe som blir til 160W effektivt om en tar virkningsgraden til klasse A/B forsterkere i betraktning.

 

Det er mulig at en kan få 10W ut av begge kanaler, men langtfra FTC Watt, og forsterkern har ikke sjans til å kontrollere elementene. En kan sammenligne det med at en bruker begge hender på å løfte en blytung manual over hodet og skal senke den kontrollert ned og så heve den igjen på strak arm. Resultat, dunk i gulvet og muligens blå tå.

I høyttalerens tilfelle; bunning av spoler og ødelagte elementer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...