Gå til innhold

eg tror cpuen min er for varm


JiMmY3200

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
eg har 60 c på min 3200xp athlon amd 400mzh (ikke overklokka)eg lurer på om kordan eg får ned tempen eg kjøpte en nye vifte (scythe) samurai. men cpuen e samme temp eg veit ikkje ka eg skal gjøre (eg har kjølepasta på) men eg veit ikkje om det e nok men eg tror det

Hvordan er vifta plassert i forhold til cpu ?

Lenke til kommentar
ja har vanlige kabler i pc da men hvorfor akuratt runde kabler og kablene mine står ikke i veien for cpu viften engang

flate kabler sperrer for luft tilstrømming i pc'en.

Ingen vits i vifter om en har kabler som er flate.

 

Runde kabler er flotte fordi luften stopper ikke ved kablene.

 

Pluss at det finnes såkaldte "heat sinkers" som er spesial laget for oppgaven å få ut varm luft..

Endret av Xanitra
Lenke til kommentar

Har litt av samme problem. Load temp er 58 - 61C. System temp (i området rundt cpu) er 28-30C. Har GA-K8ns hovedkort og amd 64 3200. (ikke klokka)

 

Er det normalt med en forskjell på kabinett og cpu temp på 30C?

 

Hva er din cpu og kabinett temp på load? (hvis kabinett temp er hoeg er det jo vanskelig for cpu å bli kjølt)

 

For kabinett bruker jeg en digital temp måler ifra Cl. Olson. Easy tune4 for cpu.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...