Gå til innhold

Fungerer AMD's nye CPU Sempr0n på alle SocketA HK?


FuglFøniks

Anbefalte innlegg

Topic, og en ting til; Når det gjelder støtte for CPU'er, jeg har et hk som var i en HP PC før (snart tre år gammel), som var samme med en AMD 1800+ Palomino. Den støtter vel Duron? Athlon da? Hmm... Eller er det 266MHz FSB som er forskjellen kanskje.....

 

 

Litt dårlig formulert, men jeg lurer i bunn og grunn på hva dette HK støtter wink.gif

 

pain.

Endret av pain
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den nyeste oppdateringen til mitt hk (MSI K7N2 delta) gjorde jaffal at mitt kort fikk støtte for det..

Samme med mitt MSI K8N Neo, stod at det fikk støtte for Sempron med den. Men man må jo komme igang for å få installert den jævla BIOSen da! (altså, selvfølgelig må man ikke det, kan jo laste ned på en annen PC seff og gjøre dette i BIOS, men....)

Lenke til kommentar

men det er et problem...

 

Dette MSI hk'et kommer det neppe noen BIOS updates til nå, så det er ingen mulighet. et snart tre år gammelt ferdigPC hovedkort... Hmm...

 

Et annet alternativ er: Noen som vet hvor/om det selges duron enda? Komplett mistet sin siste idag. ettersom hovedkortet kjørte sammen med 1800+ "Palomino" 266MHz FSB, takler det da alle 266MHz? (evt untatt Sempr0n da)

Lenke til kommentar

PC'-en blir seende slik ut:

 

Kabinett: Chieftec Fulltower

PSU: Unknown "ferdig PC" PSU, ukjent Watt

Hovedkort: MSI KM3M-V

CPU: AMD Sempron 2200+

CPU-kjøler: Spire Whisperrock (ellerno)

Skjermkort: Integrert I HK, VIA ProSavageDDR KM266 DDR SDRAM

RAM: Noname PC2100 256MB

Tastatur: Gammelt unknown Dell tastatur

Mus: "Pappa tar med seg fra jobb" mus :p

DVD-spiller: Sony Unknown

CD-brenner: Enten HP 16x eller Plextor 12x

 

Dette går greit sånn i starten eller? Er jo klart at RAM'en er en flaskehals i dette systemet, men bør jeg kjøpe en 256MB PC2100 til, eller kjøpe en PC3200 512MB? Regner med det blir endel billigere med en 256MB til, men hva skjer med ytelse?

Endret av pain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...