Gå til innhold

Nytt headset. Det skal være solid!


Anbefalte innlegg

Jeg må ha meg et nytt headset. Dette headsettet har jeg nå, men har fått brudd på ledningen så jeg må ha et nytt. Jeg kunne godt ha kjøpt det igjen, men det er ubehagelig å ha på seg over lengre tid.

 

Jeg må ha et nytt. Det skal helst koste maks 500 kroner. Det må være solid! Veldig viktig. Det må tåle en liten trøkk. Det trenger ikke å være så veldig fin lyd, men det må spille høyt og ha en del bass.

 

P.S: Ikke kom å anbefal Koss R70. Det tør jeg ikke å ta i. Er redd for at det skal gå i stykker bare jeg ser på det. Dessuten er den stygge skumgummien bare stygg!

 

Alle forslag mottas med takk ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et Zalman surround headset, og det er ganske solid. At det i tillegg er sammenleggbart ser ihverfall jeg som en fordel, da det ikke er greit å knekke noe på det i den stillingen. Det tar selvfølgelig litt plass iogmed at det er surround, men det blir smaken din som bestemmer. :yes:

Samtidig vil jeg advare deg mot disse Sennheiserene. De jeg kjøpte, funka i et år før den høyre høytaleren plutselig fuska, og da ble det bare mono :mad:

 

Men, smaken er som baken, og det er til syvend og sist du selv som bestemmer.

PS: Hvis du vil ha mikrofon, må du kjøpe det i tillegg. Koster enn 75 kr.

Lenke til kommentar

Jeg liker veldig godt lyden i Beyerdynamic DT131 og DT231. Sistnevnte er litt over budsjettet ditt, dog. Lyden er ikke så ulik i disse to. Det burde være plenty med bass, men heldigvis ikke for mye.

 

Konstruksjonen er svært enkel og solid. Jeg har selv en DT231, som er brukt MYE, og den er stort sett like fin enda. Så disse to tåler mye juling. Gode å ha på seg også.

Lenke til kommentar

Har tenkt litt, og funnet ut at jeg vil ha et av disse:

 

Beyerdynamic DT231

Zalman Surround

Sennheiser 2200

 

Er det noen av de som skiller seg spesielt ut, eventuelt noen som jeg ikke bør velge?

 

En ting til er at de MÅ være lukket. Strekker meg litt lengre i pris får å få det jeg vil ha.

 

Jeg sier det igjen for det er veldig viktig. Headsettet MÅ spille høyt, og ha mye bass.

 

Andre forslag mottas med takk ;)

 

 

 

Mvh. Apoc_

Lenke til kommentar
Har tenkt litt, og funnet ut at jeg vil ha et av disse:

 

Beyerdynamic DT231

Zalman Surround

Sennheiser 2200

 

Er det noen av de som skiller seg spesielt ut, eventuelt noen som jeg ikke bør velge?

 

En ting til er at de MÅ være lukket. Strekker meg litt lengre i pris får å få det jeg vil ha.

 

Jeg sier det igjen for det er veldig viktig. Headsettet MÅ spille høyt, og ha mye bass.

 

Andre forslag mottas med takk ;)

Jepp, ett skiller seg ut. Beyer DT231 låter faktisk bra. :-)

 

Zalman'en helt ubrukelig til musikk, og såvidt dugandes til spill og film. Bassen går ikke lengre enn til 50 Hz, og konstruksjon er generelt simpel og billig.

 

Sennheiseren er ifra en litt småkjip serie de kom ut med for noen år siden, som har fått generelt dårlig kritikk når sammenliknet med andre greier til samme pris.

 

Ulempene med DT231 er at den kanskje ikke ser beintøff ut, men også at den isolerer ikke like godt som store lukkede hodetelefoner. De blokkerer ute en del lyd, men kan definitivt ikke brukes som hørselsvern.

For å få gode, lukkede saker, må du opp i Sennheiser HD280 Pro som koster ca. 1.200,-. Da har du saker som låter svært bra, og tåler mye juling.

Lenke til kommentar

Jeg har ett lite tips til deg, legg til 2-300 hundre og kjøp Philips H(ette eller annen bokstav) 890. De er utrolig bra.

 

De har store myke stoffputer som kan byttes hvis de skulle ryke, mine er like fine etter 2 år. Ledningen er også utskiftbar, noe som er ett stort pluss. Men det beste er at de har enormt bra lyd, og bassen er mega bra til spill og film. Og de er meget behagelige å ha på i lang tid, kan spille høyt med bra oppløsning.

 

Og det følger med eget stativ å henge dem på. Ha enda ikke funnet noe minus med disse hodetelefonene.

 

NB! de er også Lyd og Bildet sitt referanse par i prisklassen.

Lenke til kommentar

Jepp, enig med AndersT2. Philips HP890 er faktisk bra greier, og burde kunne finne på Lefdal eller Elkjøp. De er visst spesielt gode å ha på, ja.

 

Et ankepunkt jeg har hørt, er at de kanskje ikke tåler like mye juling som enkelte andre til samme pris. Men er man litt forsiktig, skal det visst ikke være noe problem.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...