Gå til innhold

trådløst nettverk faller ut


TeddyErt

Anbefalte innlegg

jeg har compal cl56, og vil bruke trådløst nett hjemme. Jeg finner nettverket og får koblet på, men så faller jeg ut nesten med en gang igjen. Jeg har også en d-link 614+ router som jeg har oppgradert firmware på for en stund siden. Tror dere det vil hjelpe å opgradere firmwaren igjen, eller er det noen instillinger eller lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problemer her hjemme. Har også den samme routeren. Det som er rart er at noen ganger så slår plutselig den stasjonære pcen som står nede i stuen seg på. Den er koblet direkte til routeren via kabel. Og når den slår seg på så mister vi all forbindelse. Bruker Intel PROset for å koble på med min laptop. Har disablet wireless zero configuration, men mister fortsatt forbindelsen noen ganger. Mange mener at å disable den virker. Har også prøvd å koble opp med windows xp, men det samme skjer.

Lenke til kommentar
TeddyErt: Prøv å slå av Wireless Zero Configuration. Control-panel -> Admin Tools -> Services. Det hjalp for meg.

Se også http://www.wired.com/news/print/0,1294,63705,00.html

 

BF

Leste et sted at hvis man bruker windows xp til å logge på nett så burde Wireless Zero Configuration på. Men hvis man bruker Intel PROset så bør man slå av Wireless Zero Configuration.

 

Bruker du windows xp til å koble på?

Lenke til kommentar

deaktivere? vil det si at den skal stå på auto eller manuell?

 

grrr, har forsøkt å endre på diverse ting i den strøm innstillingen. Jeg aner ikke hva som er feil. oen ganger finner jeg nettverket og kan være koblet på i kanskje 5 minutter. Andre ganger finner jeg ikke routeren engang.

Endret av TeddyErt
Lenke til kommentar
deaktivere? vil det si at den skal stå på auto eller manuell?

 

grrr, har forsøkt å endre på diverse ting i den strøm innstillingen. Jeg aner ikke hva som er feil. oen ganger finner jeg nettverket og kan være koblet på i kanskje 5 minutter. Andre ganger finner jeg ikke routeren engang.

Jeg har den på manuell og på full styrke.

Hvor fant du firmware til routeren?

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...