Gå til innhold

Bestilt xp m-2500 har spørsmål om vifte


SweetD

Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt ny prossesor xp m-2500(Har sett den klokket til 2700mhz, dog med vannkjøling) hadde tenkt å klokke denne littegranne. Har ikke så mye erfaring og trenger egentlig ikke noe sinnsyke hastigheter heller.

 

Spørsmålet er hvordan vil viften silent twin være til denne prossesoren hvis jeg klokker den?(Det er den viften jeg bruker per idag) Bør jeg kjøpe ny vifte, og i så tilfelle hva kan dere anbefale?

 

Men som sagt, skal ikke klokke sinnsykt mye, ønsker bare å få litt mer ut av den enn min nåværende xp2400.

 

Litt info, HK er Abit KD7, har hørt at denne ikke er så glad i klokking men at mulitplikator kan økes, ram husker jeg ikke helt hva het men jeg vet at den er av godt merke og type pc3200.

 

Hadde vært kjempeglad for kommentarer og tanker rundt vifte og HK.

 

-SD-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
jeg kan ambefale thermaltake volcano12, har den selv på min xp-m 2400+

 

netshop får inn xp-m 2600+ 45 watt ubekrefta om en uke, dette er vist den mobilen som klokker alle best av alle sammen

Jeg har samme vifte på min Xp-m 2500+ 45w.

Kjører fint på 2,5ghz til vanlig, men må ned til 2444mhz for at den skal være stabil i Prime95 torture test. Kjører seff ikke viften på max, bråker jo som et fly. :roll:

 

Btw, det er 35w utgaver av Xp-m som klokker best, jeg vil si at en 35w slår en 45w uansett hvilken rating 45w'en har. Om man ikke er sinnsykt uheldig da.

Lenke til kommentar
Kjører nå prossesoren på 2250mhz med silent twin, foreløpig ligger temp på cpu på 39 grader idle. Har ikke testet load enda.

Setting er 13.5*166, ingen voltøkning.

 

Dette var forbausende enkelt så langt, det ser ut til at det var min gamle xp2400 som var begrensningen tidligere.

 

Moro gitt  :yes:

Kan nok gå høyere enn det der ja..

 

Så bare lek deg litt. ;)

Endret av BadLoser
Lenke til kommentar

Når du bestiller en XP-M så må du se på produktnr og sjekke det opp mot denne. Det er en oversikt fra AMD som viser sammenheng mellom kjerne-egenskaper og produktnummer.

 

Har selv en XP-M 2600+ prod.nr. AXMG2600FQQ4C med Barton kjerne som klokker til 2250MHz helt stabilt på 1.45V :dribble:

Er ganske morro....

 

Ved denne frekvensen sank IDLE temp med 10 grader og LOAD temp med 15 grader i forhold til en ikke klokket xp2400+.

 

Men så til det jeg ville si...

 

Den XP-M prosessoren som netshop tar inn har 256kB cache. Dvs. at dette er IKKE en Barton. Sannsynligvis bygger den på Sempron eller en eldre kjerne.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...