Gå til innhold

Feil ved bios oppdatering:(


MrVilla

Anbefalte innlegg

Da var det skjedd, det som jeg hele tiden hadde fryktet.....bios-oppdateringen gikk dårlig :no:

 

Jeg gikk i går kveld inn på asus sine sider og fant ut at en ny bios ville ordne det slik at jeg kunne velge sata som boot-option. Dette hørtes fint ut ettersom jeg har sata som os-disk. Lastet ned bios og startet opp. Har oppdatert bioser i mange år uten noe problem før så jeg regnet ikke med noe problem.

 

Mitt i oppdateringen så stoppet den. Virker som den har låst seg fullstendig. Jeg har ikke rørt maskinen siden det. Den står fortsatt og prøver å lese disketten......etter 9 timer!

 

Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter og leser i manualen nå. Der står det at dersom jeg får problemer så skal jeg gjenta prossesen uten å restarte maskinen. Åssen i huleste skal jeg gjenta dette når den har låst seg? Får prøve å ta ut floppyen og se om det kommer opp noen melding....Dersom ikke så er det ikke noen annet å gjøre enn å restarte den og som hva som skjer.

Lenke til kommentar

å flashe fra diskett er helt greit, men du må ALLTID bruke et eler annet program som sjekker CRC-checksum på filene som er kopiert over på disken (spesielt da selve bin flen som skal flashes). Om du ikke får feil på CRC-sjekken så er det rimelig trygt om du flasher ikke lenge etterpå.

 

Om du derimot ikke sjekker at alle filene er intakte, så blir det litt "lotto", ettersom disketter har en tendens til å lett få korruptert data.

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
ALDRI flash fra floppy *grøss*

 

Winflash!

Aldri hørt om winflash, og etter det jeg leste på netsiden så virket det veldig komplisert.

 

Er det det eller er det bare jeg som fikk et feil inntrykk?

 

Liker best løsninger der jeg henter fram filen og trykk update.....end of story.

Winflash er det enkleste som finnes. Floppy er notorisk for bad sectors og andre feil. Har ikke flashet fra floppy siden 1997, bare fra CD-ROM eller med WinFlash.

 

Med WinFlash "henter du fram filen og trykker update.....end of story."

Endret av Slettet-10579
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...