Gå til innhold

Feil type DVI-kabel?


robertaas

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har en ny PC som av og til ikke vil starte når jeg trykker PÅ-knappen. Etter en lang runde med Shuttle og tilbakesending av maskin til webbutikken har jeg funnet ut at feilen kun oppstår når skjermen er koblet til via DVI. Jeg har en Shuttle SN85G4V2 med Gigabyte Radeon 9600 som er koblet til en NEC 1760NX.

 

Kablen jeg bruker fulgte med en projektor jeg har og ser slik ut:

dvi.jpg

 

Et dette rett type DVI-kabel til skjermen? Bildet kommer jo frem som det skal.

 

 

Robert-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt med en DVI-I kabel? Den du har ser ut som DIV-D (Kun digital 2 channels) DVI-I er både DVI-A og DVI-D. Du vil se det på en DVI-I ved at den har 4 (tror jeg) pinner rundt +en. Mulig at skjermkortet ikke registrer at det er en skjerm der når disse 4 pinnene mangler. (BTW DVI-A er det "ingen" som selger)

Lenke til kommentar

Har også prøvd med singel link uten hell.

 

Har ikke prøvd med DVI-I kabel. Om skjermkort ikke registrerer at det er en skjerm det vel ikke gjøre at maskinen ikke slår seg på? DVI-D burde kortet uansett støtte.

 

Problemet mitt var som sagt ikke at bilde manglet, men at maskinen ca. annenhver gang jeg slår den på kan trykke på på-knappen i flere minutter før maskinen reagerer.

 

VGA til skjerm A -> Ingen problemer

Dual link DVI til skjerm A -> startproblemer

Dual link DVI til skjerm B -> startproblemer

Singel link DVI til skjerm B -> startproblemer

Dual link DVI uten skjerm -> ingen problemer

 

Så nå går maskinen for andre gang tilbake til Netshop. De prøvde kun med VGA og så ingen problemer sist. Det var jeg som fikk i oppdrag å prøve alle mulige kombinasjoner av det utstyret jeg hadde bestilt fra Netshop for å finne hva som var feil.... :no:

 

 

Robert-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...