Gå til innhold

VapoChill LightSpeed [AC]


Anbefalte innlegg

Asetek og VapoChill er to navn som klinger meget godt i ørene til de fleste overklokkere. Vi har tidligere sett på kjøleløsninger fra Asetek, men siden den gang har det skjedd store forandringer både på inn- og utsiden. Vi har vært så heldig å motta deres siste utgave, VapoChill - LightSpeed [AC].

 

Testen leser du her

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jepp, meget bra test , bare så synd den støyer slik det vil nok holde en del potensielle kunder unna den (som meg)

Skal man ha såpass rå ytelse, så må man ta støyen med på kjøpet. Så enkelt er det. Er sugen på å teste en, ihvertfall når jeg leste at det nesten ikke skiller mellom laveste å høyeste støynivå i tempratur :thumbup:

Lenke til kommentar

Uten tvil en god kjøler dette. Dere skulle testet den med enda mer last og se hvordan den gjør det i forhold til Mach II. Selv var jeg svært fornøyd med det nye monteringskittet, kjøpte konverteringskit til min Vapo PE som er ganske likt dette, bare at det var dimensjonert for den gamle evaperatoren.

 

Synd deres eneste konkurrent innenfor området gikk konk, men jeg koser meg uansett med min modifiserte Mach II. :cool:

Lenke til kommentar
Bare en liten bagatell: Linken fra artikkelen til denne tråden i forumet fungerer ikke. Er det bare hos meg?

 

Hva koster denne vappoen? (Jeg fant ikke noen link til prisguiden)

Oops, glemte å legge ut den oppdaterte fila med link... Ble sent i natt.

 

Angående pris har vi antydet 6500,- uten å nevne noen spesiell webshop. VapoChill LS er ikke lagt inn som noe eget produkt i prisguiden enda, derfor har vi heller ingen link til den, men vi har link til både Netconnection og Komplett i testen.

Lenke til kommentar

Noen kjappe spørsmål :

 

*Overdøver støyen fra kompressoren viftene?

 

*Ser utifra bildene at kompressoren er festet direkte via skruer til kabinettdelen, tror dere at det hadde vært en idè å prøvd å få festet denne på en annen måte, så at vibrasjonen ikke forplanter seg så mye til resten av kabinettet?

 

*Er det noen muligheter for å skifte vifter med noen som er mer stillegående? Er det noen form for vibrasjonsdemping på disse?

Endret av Malvado
Lenke til kommentar
Noen kjappe spørsmål :

 

*Overdøver støyen fra kompressoren viftene?

 

*Ser utifra bildene at kompressoren er festet direkte via skruer til kabinettdelen, tror dere at det hadde vært en idè å prøvd å få festet denne på en annen måte, så at vibrasjonen ikke forplanter seg så mye til resten av kabinettet?

 

*Er det noen muligheter for å skifte vifter med noen som er mer stillegående? Er det noen form for vibrasjonsdemping på disse?

når du har vifter som bråker såpass mye som disse gjøre, er det fordi man er ute etter ytelse, fremfor stillhet..

 

kjøle-evnen går betraktelig ned, hvis an bytter ut viftene.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...