Gå til innhold

hjelp Formater Hd!


dmx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gå inn på denne siden her.

 

Last ned en bootdisk og legg den på diskett. Start maskinen på nytt, velg at maskinen skal starte uten CD-ROM støtte. (går mye raskere å starte opp)

 

Da den er ferdig med å laste så kan du bruke "fdisk". Slett alle partisjonene, og del opp i partisjoner igjen.

 

Da du har gjort det må du starte maskinen igjen, gjør det samma igjen. Da den er ferdig kan du skrive "fdisk /mbr" og etter det er det bare og skrive "format (disken):"

 

Da vil det meste bli borte, både i masterboot recorden og harddisken!

Lenke til kommentar
he sann der! jeg prøvde å formater hd med winXP cden men det gikk ikke det sto bare at jeg kje kunne slette det bare installere over den windows som jeg hadde :hmm: . Er det noen andre måter å formatere pc`n på?

går det ann å formater med diskett?

Startet opp cd'n fra windows eller?

prøv å starte opp maskinen med cd i, og fyr opp innstallasjonen derfra, velg deretter å slette den gjeldende partisjon, resten er lettfattelig.

 

_thoka_: liten vits i å slette alle partisjonene da, trenger bare å slette windows partisjonen, som regel litt snacks på de andre partisjonene som er greit å ta vare på (har ihvertfall jeg)

Endret av Ktulu
Lenke til kommentar
Gå inn på denne siden her.

 

Last ned en bootdisk og legg den på diskett. Start maskinen på nytt, velg at maskinen skal starte uten CD-ROM støtte. (går mye raskere å starte opp)

 

Da den er ferdig med å laste så kan du bruke "fdisk". Slett alle partisjonene, og del opp i partisjoner igjen.

 

Da du har gjort det må du starte maskinen igjen, gjør det samma igjen. Da den er ferdig kan du skrive "fdisk /mbr" og etter det er det bare og skrive "format (disken):"

 

Da vil det meste bli borte, både i masterboot recorden og harddisken!

takk for hjelpa! jeg prøvde det og det gikk faktisk! jeg sletta alt og installerte winows XP på nytt.. :p:thumbup:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...