Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor + Billion Wireless ADSL Router!=Internet


Anbefalte innlegg

Hei, har Online ADSL fra Telnor (skulle gjerne valgt noe annet men de var de eneste som kunne levere.. sukk), og har handlet en Billion Wireless ADSL Router (BIPAC-5100WB). Har satt opp routeren og det funker nesten. I diagnostic-testen får jeg melding om at ADSL sync og ATM Loopback funker. Telenor sier de kan få kontakt med modemet, men PPPoE funker ikke.

 

Har vært igjenom de vanligste tipsene: Bytta passord, har brukernavn med @online.no bak, har satt VPI og VCI til 8 og 35 (Før jeg gjorde det fikk ikke Telenor kontakt med modemet engang)

 

Er det noen andre som har erfaringer med denne routeren og telenor? Den skulle være testet og godkjennt av telenor... Men men..

 

Er takknemmelig for alle tips og hint! Men jeg innser vel at de fleste som henger på dette forumet ikke anskaffer seg med telenorskrap...

 

Sjur

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Prøv å gå inn på modemet og bytt om fra router til bridge. Har gjort dette hos flere jeg kjenner som ikke kom seg online med ruter. Tror adressen til modemet er 110.1.1.1 eller no, kommer litt an på hvilket modem du har. Noen som vet adressen til Thomson modemet som Telenor leverer forresten?

 

Magnus

Lenke til kommentar

Er takknemmelig for alle tips og hint! Men jeg innser vel at de fleste som henger på dette forumet ikke anskaffer seg med telenorskrap...

 

 

tja siden du mener det er skrap så får du levere det inn igjen da

 

jeg har thomson og ikke hatt prob med den før , men har ikke hørt så mye bra om billion da--

 

men du står fritt til å kjøpe modem selv da --

 

:whistle:

 

blir litt lei at folk ikke gidder å sette seg inn i ting og tang

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...