Gå til innhold

Få vekk loss og choke?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm ja det er noe dritt med choke og på grunn av den heller dårlige dokumenterte nettkoden til HL så er det mange meninger. Har slitt en del med dette selv og etter å ha søkt mye rundt omkring _tror_ jeg kanskje jeg kan hjelpe:

 

Første du gjør er å sjekke fps_max verdien din, den finner du enten ved å skrive fps_max i console eller sjekke i config.cfg fila som ligger i cstrike mappa. Default er vel 72. Mange setter denne så høyt de kan selv om de aldri får så mye fps så start net_graph 3 og se på hvor mye du ligger på sånn ca gjennomsnittlig - selv kjører jeg på fps_max "60" fordi jeg spiller på LCD og det ser dritt ut med noe særlig over.

 

cl_cmdrate bør du sette lik fps_max. Dette fordi du sender ut pakker på hver fps. Setter du cl_cmdrate til 101 og du har en fps på 60 så betyr at de går "en viss plass" og du får choke. En siste ting er at jo høyere cl_cmdrate jo høyere ping. Fordi man ofte ligger rett i underkant av fps_max kan det være greit å sette cl_cmdrate til fps_max - 1.

 

cl_updaterate kan du godt sette lik cl_cmdrate eller høyere, men har du ADSL eller bedre så kan du godt si 60-101

 

rate er det vanskeligste å sette spør du meg, i de fleste tilfeller så holder 9000-12000 da selv en server med 32 spillere sjelden sender ut mer enn 12000Bps. I og med at dette er så server-avhengig blir det å prøve seg frem men for ADSL så ligger det vel mellom 10000-20000. Prøv deg frem - for lavt og du får choke, for høyt og du får choke.

 

cl_cmdbackup er det siste man kan titte på. Den defaulter til 2 og angir størrelsen på pakkene som sendes til deg. Har du mye kuler som forsvinner i intet så kan du prøve å skru den opp noen hakk. For høyt (100++) og pingen vil stige.

 

Håper dette hjelper! Happy fraggin'!

 

Pang pang! fra meg

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...