Gå til innhold

siemens datakabel DCA-510


boxer

Anbefalte innlegg

Gått til anskaffelse av en slik kabel for å få oppgradert fw PÅ min M65.

men NOPE!!!

 

Innstalerert kabelen, Men får ikke kontakt med telefonen, ikke med MPM eller med Oppgraderingsprogramet, ikke noen av dem finner telefonen.

 

Noen Tips. ( har innstalert driveren esom likker under 200-XP mappa, ikke kjørt setup)

 

alle tips motas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har nForce2 Ultra.. det gikk fint å oppgradere FW. Er det KUN hovedkorta med nForce2(ikke ultra) som ikke kan gjøre det?

jeg har nforce 2 Ultra, Greier ikke få kabelen til å finne telefonen,

Fikk svar på noen internasjonale forum at det var chipsettet. Men nå ser jeg det er flere som har fått det til. Skjønner ingen ting?

Lenke til kommentar

Min DCA-510 fungerer helt utmerket sammen med mitt nForce2 Ultra-utstyrte Asus A7N8X hovedkort. Kanskje det er driveren for den virtuelle COM-porten folk sliter med?

 

For å sjekke om den er installert skikkelig (W2k/XP), høyreklikk på "My Computer" og velg "Properties." Gå deretter til "hardware" siden og trykk på "Device Manager." I listen under "Ports (COM & LPT)" skal det finnes en port som heter "SIEMENS USB Data Cable (COM<nummer>)." Hvis denne ikke finnes, eller er merket som ute av funksjon er det nokså logisk at PCen ikke får kontakt med mobilen.

Lenke til kommentar
Min DCA-510 fungerer helt utmerket sammen med mitt nForce2 Ultra-utstyrte Asus A7N8X hovedkort. Kanskje det er driveren for den virtuelle COM-porten folk sliter med?

 

For å sjekke om den er installert skikkelig (W2k/XP), høyreklikk på "My Computer" og velg "Properties." Gå deretter til "hardware" siden og trykk på "Device Manager." I listen under "Ports (COM & LPT)" skal det finnes en port som heter "SIEMENS USB Data Cable (COM<nummer>)." Hvis denne ikke finnes, eller er merket som ute av funksjon er det nokså logisk at PCen ikke får kontakt med mobilen.

selvfølgelig er dette i orden! jeg er da ikke imbesil!!!!

maskinen finner kabel, tilegner den com port 5, men ingen telefon finnes i andre enden..

Endret av boxer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...