Gå til innhold

prob med min amd64 fsb(ht) klokk


F*** a duck

Anbefalte innlegg

Hei har endelig fått meg ny pc:

amd643000+(C0) clawhammer

OZC 3500EB Platinum (max 514mhz @2,85v)

MSI k8neo plat. (med bios 1.42)

 

sitter å prøver meg fram, på å klokke,

det jeg har prob med er at jeg ikke kommer noe lenger enn 220fsb ved multiplikator 10x, kjønner ikke hva som stopper meg i å komme lenger ,

har forresten SLK-948um/80mm vifte 29`c (Idle) har prøvd å øke vcore\memV + slappe timings, ser jo at andre her på forumet når 240+ uten prob.

prøvde meg litt på x9,5 der når jeg 225fsb stabilt.

målet er å nå 2,4ghz+ . Noen som kan hjelpe ??

Endret av F*** a duck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å sett ned multi til 5-6 og sjekk hvor høy fsb du klarer å få. Om du ikke kommer høyere enn 220-225 da heller er det hovedkortet det er noe iveien med og ikke cpu. Kommer du derimot høyere kan det virke som cpu sier stopp. om du da ikke har glemt å juice opp litt. prøv høyere volt om du ikke alt har gjort det.

Lenke til kommentar

Prøv følgende:

-Sett opp vcore til 1,6v

-Sett vdimm til 2,85 som er max (EB-brikkene dine ELSKER volt

-Hvis du har s-ata disk(er) så prøv å sett de på sata3eller 4 på hk.

-Sett rammen til 166mhz i bios, slik at cpu/ram blir 5/6

 

 

Har selv ssamme hk men ikke Platinum, men FSR. og når greit 10*255=2550 mhz.

Men klarer ikke å kjøre 3500 EB på 255fsb da 2,85 vdimm er for lite. Klarte max 230 på 2,5-2-6-2 stabilt.

Lenke til kommentar

takk for svar , alt er prøvd men hjelper lite har kunn ide HD`er, har derfor kommi fram til at psu er feiles i sys. mitt. er en 4årgammel 300watter, når vcore er satt til 1.55 vandrer den opp mot 1.6+ huff :no: kan det vere dette som er feilen??

rett og slett ustabil spenning til prosessoren?

Endret av F*** a duck
Lenke til kommentar

ja får sette den ned på 2,0 da :( hehe

legger merke til no veeldig rart noe , ser på 12v (den lille firkanta på hk) den ligger på 2,2-6 v, dette er vel ikke bra? tenker d må vel vises feil i programmet(msi alert) for dette er jo heelt på joret... i biosen ser den ut til å vere rund 12v, men om dette er den svere eller lille hk-kontakten veit jeg ikke .

Lenke til kommentar
takk for svar , alt er prøvd men hjelper lite har kunn ide HD`er, har derfor kommi fram til at psu er feiles i sys. mitt. er en 4årgammel 300watter, når vcore er satt til 1.55 vandrer den opp mot 1.6+ huff :no: kan det vere dette som er feilen??

rett og slett ustabil spenning til prosessoren?

det at vcore vandrer fra 1,55->1,60 er ikke uvanlig, og tror ikke det skal være skadelig. Dette skjer med mange slik som jeg har forstått det, inkludert meg selv. Og det skjer uansett PSU, men kan hende at det er målern som ikke klarer å lese skikkelig også, at det er DER problemet ligger hos alle sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...