Gå til innhold

Årets Kupp folkens


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo godt at noen tenker miljø og resirkulerer slike i stedet for å kjøpe nye.

 

Jeg har forsåvidt rundt 10 stk liggende, og hadde tenkt til å kaste de. Men klart, hvis man kan få 50kr/stk for bryderiet med å selge de så kan jeg alltids selge i stedet for. Noen som kjøper alle sammen? Da skal de få de for 200kr til sammen. (Edit: Håper ingen moderatorer tar meg for kjøp og salg i forumet :p )

 

Floppyer er forsåvidt "steinalderteknologi", så det gjør jo ikke noe at den er fra "steinalderen" heller.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

en floppy koster 87 kr på mpx uten frakt men uansett var bare morsomt å se et så bra tilbud :D tipper de fleste gjerne kjøper noe mer mens de først skal kjøpe noe. og en floppy koster ca 60 kr i bulk i de fleste databutikker så det var bare derfor jeg synes det var morsomt ok

Lenke til kommentar
Tja, det har jo vist seg at selv steinalderteknologi som diskettstasjoner faktisk har en viss nytte (les s-ata bootdisker og slikt).

Jeg synes det sier mer om dagens SATA-teknologi at man må gå tilbake til steinalderen for å få det til å fungere..

 

Jeg har utsatt SATA-kjøpet mitt lenge nå, og dette er en av grunnene. Heldigvis har det nå kommet løsninger der man slipper å bruke "øks og klubbe" for å få det til å fungere: Nforce 250Gb og ICH4/ICH5 (eller hva de nå heter)

Lenke til kommentar
Jeg synes det sier mer om dagens SATA-teknologi at man må gå tilbake til steinalderen for å få det til å fungere..

 

Jeg har utsatt SATA-kjøpet mitt lenge nå, og dette er en av grunnene. Heldigvis har det nå kommet løsninger der man slipper å bruke "øks og klubbe" for å få det til å fungere: Nforce 250Gb og ICH4/ICH5 (eller hva de nå heter)

Tja, man kan jo håpe at det bare er i en overgansperiode da. Forøvrig var det ikke noe som bekymret meg så hardt, dette med at diskett krevdes for å få s-ata til å funke.

 

Det gikk fint.

Lenke til kommentar
Det som jeg synes er litt leit er at det ikke har kommet noen form for pynteliste så som det har kommet til Cd-Rom og så videre.

Ikkje?

Microplex sel to (begge frå Lian Li):

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=F01A og http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=F7

 

Eg har ikkje hatt floppy i maskina mi sidan Windows 98 kom med "Boot fra CD".

 

Er syns det er svært positivt at fleire og fleire leverandører leverer maskinene sine uten floppy.

Apple har gjort det lenge. ;)

 

Neste ting på klippelista bør være paralell- og serie-portane. Leverandørene får heller levere med eit adapter frå USB til seriell/paralell (som nokre faktisk har gjort).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...