Gå til innhold

9800pro eller bilig 6800? Stor ytelsesforskjell?


It's me

Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter et skjermkort til grafikkrevende spill.

I utgangspunktet hadde jeg tenkt på et til maks 2000kr. Da var det jeg tenkte på dette: Sapphire 9800pro

 

Men så har jeg sett at enkelte Nvidia geforce 6800 kort er meget billige til å være 6800. For billige? Tenkte på disse to:

 

Gainward 6800le

eller

Gainward 6800

 

Er det stor forskjell mellom de forskjellige kortene? Hvilket kort gir mest for pengene? Synes det dyreste koster litt vel mye, men om det er en god del bedre vil jeg vurdere dette.

Noen ideer om hva jeg bør velge?

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for gode innspill :)

 

Ifølge prisguiden så finnes bare 6600 GT i PCI Express versjon.

Er ikke dette kortet bra da? Eller dette?

ITbutikken ønsker jeg ikke å handle oss. Asus 6800 kortet ser flott ut, men det kommer ikke før 15 september, og jeg hadde planer om å bestille utstyret snarest.

 

Jeg har blitt mer og mer fristet på 6800-kort, særlig etter å ha lest den testen, men er kortet såpass mye bedre enn 9800pro at det verdt de 1000 kronene ekstra (evt. 500kr hvis jeg kjøper LE-versjon)?

Endret av It's me
Lenke til kommentar
Er det stor forskjell mellom de forskjellige kortene? Hvilket kort gir mest for pengene? Synes det dyreste koster litt vel mye, men om det er en god del bedre vil jeg vurdere dette.

Noen ideer om hva jeg bør velge?

Jeg ville gått for 6800, selv om det er det dyreste alternativet.

 

Her er en stor test fra X-bits labs som sammenligner mange forskjellige kort i mange forskjellige spill.

 

Og her er en test av Gainward GeForce 6800. Den sammeligner egentlig ikke med noen andre kort, men får 5 av 5 stjerner.

 

Husk at flere og flere nye spill vil komme med SM3.0 og dette får du ikke utnytta med 9800 Pro. Forskjellen mellom 6800 og 6800LE tør jeg ikke uttale meg så mye om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...