Gå til innhold

Maskinen skrur seg av alt for ofte

oddb

Anbefalte innlegg

Skrevet

[/i]For ca et år siden begynte maskinen min å krasje/slå seg av helt uten noen åpenbar grunn. Skjermen ble helt grønn/rosa...med masse firkanter i disse fargene.

Undersøkte så hva det kunne være, og fikk mange tips, bla. fra dere her på Hardware-forumet. Tipsene gikk på hovedkort, skjermkort, ram osv..

Valgte derfor, for noen måneder siden , å ta ei oppgradering av maskinen. Kjøpte nytt hovedkort, skjermkort, ram (alle nye) og prosessor.

Var overbevist om at NÅ var problemet utelukket. Men, WOW, så feil jeg tok!! :whistle: Maskinen oppfører seg akkurat likt, og det har den gjort siden dag èn etter oppgraderingen: Det kan gå flere dager at den oppfører seg helt fint, mens andre dager slår den seg av (slik som jeg beskrev) flere ganger daglig.. Må forresten få med at den slår seg ikke av... Det må jeg gjøre med "svenskeknappen".. :dribble:

Har hatt det slik noen måneder nå, men orker ikke å ha det slik nå gjennom høstens mørke kvelder. Det eneste som IKKE er byttet er den ene harddisken, den som operativsystemet ligger på. Men den er forøvrig formatert.

De siste tipsene jeg har fått er at det KAN være denne harddisken som krøller det til, eller at faktisk skjermen min er ødelagt...

Noen som kan hjelpe meg???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke sette opp en liste over hvilke komponenter du har beholdt fra den gamle maskinen? Det ville gjort det veldig mye enklere å hjelpe deg å feilsøke.

Skrevet

Han skriver jo at han har skifta "alt" eneste han ikke har skifta etter det jeg greier å se er strømforsyning og HDD, nå, hvis skjermen din var ødelagt, så ville jeg tro at det skulle være nok å bare skru den av og på og den skulle funke (eneste skjermfeilen jeg har hatt er 2 stk som bare kutta helt ut, døde, en der fargene ble helt gærne og det var null håp og 2 der billedrøret gikk heden) :no:

Jeg ville forsøkt å enten få lånt meg en harddisk eller en strømforsyning (hvis du har mulighet for det) men siden problemene kommer litt hist om pist, så kan det jo bli problematisk å finne feilen med en gang... :hmm:

Skrevet
Han skriver jo at han har skifta "alt" eneste han ikke har skifta etter det jeg greier å se er strømforsyning og HDD, nå, hvis skjermen din var ødelagt, så ville jeg tro at det skulle være nok å bare skru den av og på og den skulle funke (eneste skjermfeilen jeg har hatt er 2 stk som bare kutta helt ut, døde, en der fargene ble helt gærne og det var null håp og 2 der billedrøret gikk heden) :no:

Jeg ville forsøkt å enten få lånt meg en harddisk eller en strømforsyning (hvis du har mulighet for det) men siden problemene kommer litt hist om pist, så kan det jo bli problematisk å finne feilen med en gang... :hmm:

Ja, alt er byttet... til og med kabinettet...inkl strømforsyning.

Skrevet
....testa med en annen skjerm? ;)

Hvis ALT er byttet ut, har jeg vanskelig for å tro at feilen bare "hopper" over i den nye pc'en din ;)

Net, skjermen er ikke testet, fikk ikke det tipset for i går. Også er det den ene harddisken da... Som ikke er byttet........ :roll:

Skrevet
Kan du ikke sette opp en liste over hvilke komponenter du har beholdt fra den gamle maskinen? Det ville gjort det veldig mye enklere å hjelpe deg å feilsøke.

MSI KT4 ULTRA-FISR Hovedkort Socket A KT400,

Gainward GeForce4 Ti4200 128MB DDR AGP

AMD Athlon XP2600+ 1.917 GHz Socket A 333MHz

DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5 Minne 184-P

Skrevet
Har du funnet feilen?

Nope....har ikke det.. Tipper jeg følger rådet med å prøve med en annen hardisk....Det er jo verdt et forsøk. :yes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...